Blogerzy swoimi działaniami wzbudzają wielkie emocje, ale na stałe wpisali się już w światowy rynek mody. Nie może odbyć się bez nich żaden ważny pokaz, a nawet takie potęgi jak „Vogue” czy „Harper’s Bazaar” musiały w końcu przyznać, że niektóre blogi dorównują poziomem tradycyjnemu dziennikarstwu. Nic więc dziwnego, że powstają rankingi nie tylko popularności, lecz także wpływu konkretnych stron i stopnia zaangażowania ich czytelników.
Nowy ranking „Fashionista” wziął pod uwagę zarówno liczbę fanów na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy Pintereście, jak i zaangażowanie w tworzenie własnych marek. Redaktorzy postanowili sprawdzić na ile zewnętrzne firmy z wyższej półki są zainteresowane konkretnymi stronami oraz zbadali ich zasięgi w Google. Efekt prezentujemy poniżej.
1. Chiara Ferragni (The Blond Salad) Chiara drugi rok z rzędu ląduje na pierwszym miejscu. Nic dziwnego, bo ta 28-letnia Włoszka rozgrzewa do czerwoności nie tylko znawców mody. Jej stylizacje czy recenzje są szeroko komentowane, a ponad pięć milionów fanów na Instagramie mówi samo za siebie – Ferragni szturmem podbiła świat mody.
All smiles while headed to @chanelofficial #frontrowonly show during #pfw Photo by @am_bitieuse Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Aimee Song (@songofstyle)
2. Aimee Song (Song of Style) To wielki sukces na koncie 29-letniej Aimee. Blogerka swoją popularność w sieci skutecznie przekuła na sukces finansowy – fani (i nie tylko) mogą kupić ubrania z jej kolekcji i wyposażyć się w biżuterię sygnowaną jej nazwiskiem.
3. Kristina Bazan (Kayture) Na jej punkcie zwariowali Dior, Balmain czy Louis Vuitton. Kristina ma zaledwie 22 lata, a o jej względy biją się najwięksi świata mody. W październiku blogerka (a może już modelka?) podpisała kontrakt z L’Oreal Paris. I nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa!
This look from the weekend up on galmeetsglam.com today (link in profile) #ontheblog #santabarbara #offtheshoulder #stuartweitzman #farmersmarket #gmgtravels #willjourney @shopstyle Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Julia Engel (Gal Meets Glam) (@juliahengel)
4. Julia Engel (Gal Meets Glam)
Blog Gal Meet Glam powstał w 2011 roku, a pięć lat później znajduje się już w światowej czołówce. 23-letnia Engel swój wielki sukces zawdzięcza bardzo dużej aktywności w social media oraz oczywiście świetnej znajomości rynku.
5. Wendy Nguyen (Wendy’s Lookbook) Choć Wendy jest „dopiero” na piątym miejscu, to może pochwalić się najczęściej subskrybowanym kanałem na YouTube spośród wyróżnionych fashionistek (i jednego fashionisty, ale o tym niżej). Nguyen po ogromnych sukcesie jej bloga postanowiła go rozwijać o działy związane z designem czy podróżami. I to był strzał w dziesiątkę! 6. Julie Sariñana (Sincerely Jules) 7. Blair Eadie (Atlantic Pacific) 8. Chriselle Lim (The Chriselle Factor) 9. Gala Gonzales (Amlul) 10. Nicole Warne (Gary Pepper Girl) 11. Jessica Stein (Tuula)
Gonna miss our lovely hotel in Curaçao! Thank you @florissuitehotel for hosting us! If you are in New York City you can go straight to Curaçao via @JetBlue! #jetbluegetaways #curacao #ad ? by @andrewdaystudio Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Bryanboy (@bryanboycom)
12. Bryan Grey Yambao (Bryanboy)
To rodzynek na tej liście – Bryan jest jedynym mężczyzną w zestawieniu najbardziej wpływowych blogerów modowych. Yambao szybko stał się prawdziwym modowym celebrytą, którego możemy zobaczyć nie tylko w sieci, lecz także w „America’s Next Top Model” oraz w kampaniach marek high fashion.
13. Helena Bordon
14. Danielle Bernstein (We Wore What)
15. Negin Mirsalehi
16/ Rumi Nelly (Fashion Toast)
17. Nicolette Mason
18. Susie Lau (Style Bubble)
19. Sarah Vickers (Classy Girl Wear Pearls)
20. Margaret Zhang (Shine by Three)
Co ciekawe w zestawieniu znalazł się tylko jeden mężczyzna. Panowie, co z wami? Liczymy za rok na poprawę tego wyniku!