MODA

Oscar de la Renta – nowy lookbook

01.06.2015 Redakcja Fashion Magazine

Oscar de la Renta – nowy lookbook

Copping użył wszelkich możliwych środków, aby przemycić do swojej debiutanckiej kolekcji to, co de la Renta kochał najbardziej. Połączył dwa skrajne nurty. Zestawił formalny ubiór wpływowych kobiet żyjących na nowojorskim Manhattanie ze świeżością oraz wibrującymi kolorami Republiki Dominikany, skąd pochodziła matka de la Renty. Doprawił to szczyptą wpływów hiszpańskich, aby zaznaczyć pochodzenie projektanta ze strony ojca. Dzięki takiemu zabiegowi otrzymaliśmy paletę żółci, czerwieni, głębokiego różu, wraz z wibrującym błękitem i granatem karaibskich wód.

Spódnice i sukienki uszyte na wzór litery A zaprojektowano z myślą o kobietach sukcesu, które chcą zdobywać tytuły i władzę nie rezygnując z intensywnych kolorów oraz fantazyjnych aplikacji. Dominują pudełkowe płaszcze oraz idealnie skrojone marynarki. Ołówkowe spódnice nie mają nic wspólnego z biurową nudą. Zostały wykończone aplikacjami lub falbanami. Talia jest bardzo często zaznaczona paskiem. Koktailowe sukienki zyskują nowoczesną odsłonę dzięki zastosowaniu printów. Suknie z efektownymi kaskadowymi falbanami zapewniają niezapomniane pierwsze wejście dla każdej kobiety, która zdecyduje się na taki look. W propozycjach na wieczór dominują kwiaty, naszycia oraz styl flamenco.

De la Renta przez 50 lat ubierał najbardziej wpływowe kobiety tego świata. Już pierwsze damy, począwszy od Jacqueline Kennedy Onassis, Nancy Reagan, aż po Hillary Clinton i Michelle Obamę uległy jego urokowi. Do wiernych klientek kreatora należały aktorki takie jak Amy Adams, Sarah Jessica Parker, Nicole Kidman oraz Penélope Cruz. W tym zacnym gronie znalazła się także naczelna amerykańskiego Vogue’a – Anna Wintour. Teraz do fanek marki dołączają kolejne kobiety sukcesu, na czele z Amal Alamuddin oraz insta girls – Taylor Swift oraz Karlie Kloss. Wszystkie panie uosabiają spełniony american dream.

Oscar De la Renta projektował, aby uczynić kobietę piękną i to z pewnością nie ulegnie zmianie pod sterami nowego projektanta. Urok, wdzięk i klasyczna elegancja pozostaną na długo nurtem przewodnim marki.