Co prawda tegoroczne rozdanie Oscarów przeszło do historii jako jedna z najbielszych imprez od bardzo długiego czasu, a Donald Trump został właśnie oficjalnie 45. prezydentem Stanów Zjednoczonych, lecz amerykańskie media są na przekór coraz bardziej równościowe.
Amerykański portal Fashionista przeanalizował pod względem zróżnicowania rasowego 147 okładek największych i najbardziej wpływowych magazynów dla kobiet i tych poświęconych modzie. Wnioski? Całkiem budujące. W 2016 roku osoby o kolorze skóry innym niż biały gościły na 53 okładkach. To nie jest wynik zachwycający, ale o wiele lepszy względem 27 okładek w roku 2015.
Najlepiej w zestawieniu wypadł „Teen Vogue”, którego siedem z jedenastu okładek zajęły osoby o innym kolorze skóry niż biały. Największy przełom przeżył magazyn „Nylon”, który w tym roku umieścił po raz pierwszy na okładce osobę czarną – w ubiegłym roku zabrakło nawet tego. Z kolei w „In Style” i „Vogue” pojawiła się Michelle Obama.
Być może w świecie, w którym widzimy coraz więcej rasizmu, nienawiści i wzajemnych uprzedzeń to właśnie prasa, a nie liderzy polityczni, będą przełamywać bariery i uczyć równości?