MODA

Nowy Fashion Post!

21.02.2019 Wojciech Szczot

Nowy Fashion Post!
Fot. Shutterstock / Wojciech Szczot

Jesteście z nami od 2015 roku! Żeby to uczcić przygotowaliśmy dla Was specjalny prezent – nową szatę graficzną. Ale nie tylko.

Layout

Dzisiaj Fashion Post zyskał nowe życie. Reorganizację tego dynamicznie działającego serwisu zaczęliśmy od budowy nowej szaty graficznej od podstaw. 2019 rok zobowiązuje do najnowszych rozwiązań, zarówno pod kątem wrażeń wizualnych jak i funkcjonalności. Druga odsłona Fashion Post to piękne zdjęcia w dużych rozdzielczościach, starannie wyselekcjonowana fotoedycja artykułów oraz newsy z ostatniej chwili podane w ekskluzywnym opakowaniu. Uporządkowaliśmy stronę główną tak, by była dla Was jak najbardziej czytelna oraz instynktowna, nie zapominając tym samym o spójności wizualnej. 

W ostatnim czasie na ustach wszystkich była zmiana logotypu znanej hiszpańskiej sieciówki. Jedni mówili, że przypomina loga modowych czasopism, drudzy, że litery są zbyt blisko siebie. My należymy do tej trzeciej grupy, nam to logo się po prostu podoba. Mam wrażenie, że trochę przewidzieliśmy tę sytuację, ponieważ projektując nowy logotyp Fashion Post zdecydowaliśmy się na ukłon w stronę prostoty i minimalizmu, czyli zrobiliśmy coś totalnie na przekór konkurencji. Z drugiej strony, z tyłu głowy mieliśmy cały czas fakt, że Fashion Post dorósł, nie jest już tylko debiutantem na modowej scenie, ma już starszą siostrę. Teraz logo Fashion Post nawiązuje bezpośrednio do Fashion Magazine i do elegancji z której magazyn słynie. 

Fashion Post nie jest już niemowlakiem. Nie raczkuje, a wręcz przeciwnie, robi duże kroki do przodu. Kiedy serwis powstawał, cechowały go koncepcja oraz innowacyjność. Z założenia miał byś to serwis, który wyprzedza trendy, wyróżnia się zjawiskowym layoutem, prezentuje poważane w branży modowej nazwiska oraz dostarcza świeżych newsów z każdym kolejnym dniem. My chcieliśmy mu ten blask przywrócić, dlatego zwróciliśmy uwagę na 3 najważniejsze czynniki: wrażenia wizualne, merytoryka i trendy. Nowy layout jest nie tylko efektem naszej wielomiesięcznej krwawicy oraz nieprzespanych nocy, ale także marzeń o pogodzeniu czegoś co jest piękne i czegoś, co wartościowe. Zadbaliśmy o to, by treści zawsze były ilustrowane pięknymi zdjęciami w wysokiej rozdzielczości, by content był łatwo przyswajalny oraz by był dostępny „od ręki”.

Innowacją na naszej stronie na pewno jest „metoda kafelkowa” – każdy panel, mam tu na myśli zajawki artykułów, video czy treści z magazynów jest przesuwalny, oznacza to, że możemy swobodnie zmieniać jego rozmieszczenie na stronie. Zwracając uwagę na trendy nie ma już ostrych kolorów i rozpraszających fontów, jest przejrzyście i estetycznie. 

Serichai Traipoom
Fot. Serichai Traipoom

Menu i działy tematyczne

Zmieniliśmy menu – teraz jest prostsze ale też bardziej zróżnicowane. Wyszczególniliśmy działy pod względem tematyki. Teraz treści męskie czy te związane z modą ślubną czy Fashion Weekami mają swoją własną przestrzeń. Jeśli szukacie informacji o młodych polskich projektantach, twórcach i artystach zajrzyjcie do sekcji "m(ł)oda polska". Styl życia, luksusowy design i nowoczesne rozwiązania w kreowaniu przestrzeni – w dziale Fashion Living zgłębiamy stylowe życie i wszystko co się z nim wiąże. Jako pierwszy luksusowy portal w Polsce sprawdzamy nowości w medycynie estetycznej, obserwujemy modne kliniki i weryfikujemy bezpieczeństwo i skuteczność określonych zabiegów. Rozmawiamy z ekspertami i prezentujemy efekty zabiegów kosmetycznych. 

Imaxtree
Fot. Imaxtree

Fashion Club – Społeczność fanów Fashion Post

W Fashion Post zawsze najważniejsza była relacja redaktor – czytelnik. Postanowiliśmy również i w tym kontekście poczynić krok do przodu i powołać Fashion Club, czyli społeczność fanów Fashion Post. Chcemy dać naszym czytelnikom możliwość dyskusji, wyrażenia opinii, bycia częścią projektu, który stworzyliśmy. Dlatego Fashion Club to dla użytkowników dostęp do ekskluzywnych ofert takich jak zniżki w sklepach internetowych, zaproszenia na pokazy mody i eventy branżowe, kosmetyki do testowania czy możliwość udziału w konkursach. Tutaj stawiamy na „50/50” czyli my oferujemy poszczególne granty, w zamian za to poszerzymy naszą bazę, aby uzyskać dostęp do Fashion Club trzeba zapisać się do newslettera. 

Imaxtree / Wojciech Szczot
Fot. Imaxtree / Wojciech Szczot

Wersja mobilna

Jak mówią najnowsze badania, aż 80% ruchu pochodzi właśnie ze smartfonów. Nic dziwnego, telefony mamy ze sobą w pracy, w autobusie, w kolejce do lekarza, wszędzie. To już raczej się nie zmieni. Mobilność, a może raczej responsywność to teraz drugie imię Fashion Post. Wersja mobilna serwisu jest po pierwsze przystosowana do aktualnych trendów, dlatego ma intuicyjne menu, treści podane na tacy, po drugie jest spójna z wizerunkiem, który sobie narzuciliśmy. 

Mimo że w internecie każdą najmniejszą informację mamy w zasięgu wzroku i wiemy już wszystko o wszystkim, zanim nawet to przeczytamy, to jednak zapach papieru, piękne rozkładówki i oczywiście reklamy to wrażenia, których internet nie jest w stanie w 100% zastąpić. Patrząc na nasze dwa potężne produkty, nie chcemy tego robić, wręcz przeciwnie, chcemy by oba wpływały na siebie i wzjamnie się napędzały. Sercem Fashion Posta jest Fashion Magazine. W serwisie znajdziemy fragmenty artykułów z magazynu, w Fashion Magazine za to treści dotyczące serwisu.