MODA

Nowa torebka od Balenciagi – wygląda znajomo?

08.08.2016 Michalina Murawska

Nowa torebka od Balenciagi – wygląda znajomo?

Wszyscy chyba znamy charakterystyczne kraciaste torby na zakupy przywodzące na myśl handlowy klimat (nieistniejącego już) Stadionu Dziesięciolecia. Modele, które także teraz spotkamy czasami na ulicach polskich miast nie są jednak domeną tylko i wyłącznie naszego kraju i z czystym sumieniem można stwierdzić, że swoje „prawa” do niego mają wszyscy mieszkańcy środkowej i wschodniej Europy.

Teraz tym kultowym już modelem zainspirował się urodzony w Gruzji Demna Gvasalia, dyrektor kreatywny Balenciagi, który postanowił włączyć zakupowe torby do swojej debiutanckiej, jesienno-zimowej kolekcji. Jeśli choć trochę znacie estetykę projektanta i znacie go chociażby z tego, co robi dla swojej autorskiej marki Vetements, taki zabieg nie powinien być dla was szokiem. Gvasalia często bowiem brał na warsztat motywy, o których ciężko powiedzieć, że reprezentują klimat „high-fashion”. Tak było chociażby z żółtymi koszulkami z logo firmy DHL, które pomimo kosmicznej ceny biją rekordy popularności na całym świecie.

Model „Bazar”, bo tak projektant nazwał torebkę, właśnie pojawił się w sprzedaży internetowej i w butikach stacjonarnych Balenciagi i już można nieśmiało przewidywać jego sukces. Pomimo zawrotnej ceny w wysokości ponad 1600 dolarów, niektóre wersje kolorystyczne zostały już wyprzedane (w sprzedaży pozostały biało-niebieskie i wielokolorowe oraz portfele). W najbliższym czasie z pewnością zobaczymy je więc w wielu galeriach mody ulicznej, lecz tym razem nie będzie to „Faszyn From Raszyn”…