MODA

Nowa it-bag Carrie Bradshaw

02.02.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak

Nowa it-bag Carrie Bradshaw

Gdy jakaś torebka trafi na wielki ekran, od razu wiemy, że lada chwila zyska miano kultowej. Podobnie było w przypadku Fendi Baguette, którą mogliśmy podziwiać w serialu „Seks w Wielkim Mieście”. 

Nowa ulubiona torebka Carrie Bradshaw, Balenciaga Hourglass, została punktem kulminacyjny, serialu, który można kochać lub nienawidzić. Carrie nie kupiła ot tak po prostu Balenciagi Hourglass. Uzależniona od Manolo wybrała jeden z „zhakowanych” przez Gucci modeli Balenciagi.
 
Początki torebki Hourglass leżą w baskijskich kamizelkach z lat 50. założyciela domu mody, Cristóbala Balenciagi. Odważna krzywizna ostro eleganckiej Hourglass odzwierciedla linie odzieży mocno zakorzenione w DNA domu mody i które Demna wciąż odkrywa je na nowe sposoby
 
Nie tylko Carrie Bradshaw jest fanką torebki Balenciaga Hourglass, pokochały ją między innymi Hailey Bieber, Tracee Ellis Ross, czy Adut Akech. Ale nikt nie kocha  Balenciagi jak Kim Kardashian, która jest mocno zaangażowana w wizję Demny. Wysadzana brokatem torebka Balenciaga Hourglass należąca do Kim okazała się idealnym dodatkiem do jej serii stylizacji SNL.
 
Oczywiście Balenciaga jest dobrze zorientowana w tym, co jest potrzebne, by stworzyć it bag. Modele City i Motorcycle, które były osadzone na ramionach Kate Moss i Sienny Miller, przeżywają renesans, zgodnie z odrodzeniem trendu Y2K. Zaprojektowane przez ówczesnego dyrektora kreatywnego Nicolasa Ghesquière’a,na przełomie wieków, luźne torby są jak rock’n’rollowa siostra Hourglass.