Na Instagramie znajdziemy wiele kont poświęconych inspiracjom wnętrzarskim. Dla wielu z nas istnymi perełkami są profile kupców mebli i dodatków vintage.
Nowa generacja kupców mebli i dodatków vintage działa głównie online, w social mediach. Dzięki temu docierają do najróżniejszych grup klientów, przez co ta dziedzina staje się powszechniejsza. W związku z tym, że kupcy docierają do potencjalnych klientów przez np. Instagram, to sprawia, że ceny są znacznie niższe, niż te w tradycyjnym sklepie z meblami vintage.
Teraz sklepy vintage wykorzystują Instagram jako narzędzie do budowania społeczności typu wszystko w jednym, czyli platformę sprzedażową i narzędzie marketingowe. W dzisiejszych czasach sprzedaż vintage polega na czymś zupełnie odmiennym, ponieważ dzieje się to online. Co za tym idzie, przy sprzedaży jest więcej pracy. Cały biznes zaczyna się zmieniać.
W wielu przypadkach osoby obserwujące konto kupca mebli i dodatków vintage spotykają się w rzeczywistości, np. w sklepach stacjonarnych lub w domu klienta. Funkcje takie jak Instagram Stories pozwalają sklepom na bezpośrednią interakcję z obserwującymi w czasie rzeczywistym. Jest nie tylko miejscem, w którym generuje się sprzedaż. Dzięki Instagram Stories łatwo możemy przejść na stronę internetową lub platformę sprzedaży detalicznej. Poczucie wspólnoty rozciąga się poza indywidualne konta. Sklepy regularnie współpracują ze sobą i innymi markami w zakresie sesji zdjęciowych i nie tylko.
Przedstawiamy kupców mebli i dodatków vintage, których warto mieć na oku.
Jermaine Gallacher
Jermaine Gallacher od czasów w Camberwell College of Arts zaszczepia swoją punkową energię w handel nietypowymi przedmiotami i meblami. Możemy spodziewać się niespodziewanego. W jego sklepie można znaleźć wszystko, od postmodernistycznych lamp po perwersyjne krzesła oraz jego własną linię stołów i świeczników wykonanych w charakterystycznych zygzakach.
Monument
Przyjaciółki Leah Forsyth-Steel i Victoria Spicer w listopadzie 2020 roku. połączyły siły, pozostawiając za sobą odpowiednio karierę kuratora muzeów i scenografki, aby przekształcić swoje kolekcjonerskie hobby w Monument. W sklepie można znaleźć wiele sprzeczności. Ponadczasowe kamienne rzeźby obok ceramiki studyjnej z połowy wieku, zdobiącej marmurowy stół z lat 80. XX wieku. Dziewczyny lubią zmieniać kontekst i prezentować kolekcję w prosty sposób.
Mantel
Saddy Perry otworzyła Mantel w sierpniu zeszłego roku i stacjonuje między południowo-wschodnim Londynem a Brighton. Jest prekursorką trendów wnętrzarskich i modowych. Mantel skupia się na konkretnym punkcie domu, np. na kominku czy półce. Później tworzy wizualizacje ze swoimi produktami.
Oswalde
Absolwentka Dover Street Market, Jenna Fletcher wybiera tęczowe, głównie włoskie plastikowe elementy z lat 60. i 70. Możemy u niej znaleźć kultowe klasyki, takie jak LM Stool i Selah Lamp od Nmbello Studio z Nigerii.