„Od 57 lat Barbie odzwierciedla otaczającą nas rzeczywistość, dzięki czemu pozostaje liderką wśród lalek modowych i globalną ikoną” – mówi Evelyn Mazzocco, starsza wiceprezes oraz Global General Manager marki Barbie – „Z dumą prezentujemy nowe lalki w naszej kolekcji. Różnorodność sylwetek, karnacji i stylów pozwala dziewczynkom wybrać lalkę, która najbardziej im odpowiada”.
Faktycznie, Barbie zawsze zajmowała wysoką pozycję na półce każdej szanującej się dziewczynki. Każda z lalek miała swój zestaw ubrań, domki, partnerów życiowych, dodatki… Miała inspirować najmłodsze pokolenia. Do sprzedaży weszła właśnie kolekcja Barbie Fashionistas, która stawia sobie za cel jeszcze kilka innych zadań. Lalki mają siedem karnacji, 22 kolory oczu, 24 fryzury i kilka różnych sylwetek. Ostatnio marka Barbie bardzo dużą wagę przykłada do tematów genderowych – wystarczy choćby wspomnieć ich ostatnie spoty wideo, w których lalkami bawili się także chłopcy.
„Uważamy, że ciąży na nas odpowiedzialność wobec dziewczynek i ich rodziców związana z propagowaniem różnorodnego pojmowania piękna” – mówi Mazzocco. I faktycznie, nie myli się. O tym jak ważne z socjologicznego punktu widzenia, jest uczenie najmłodszych tolerancji i doceniania różnorodności, przekonujemy się patrząc jak rosną kolejne pokolenia. Z hashtagiem #MożeszByćKimChcesz i nową odsłoną Barbie widzimy, że ta nauka „nie pójdzie w las”.
Lubimy!