MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Nike wspiera równość i rusza z kampanią Equality, a w niej Alicia Keys, Serena Wiliams, LeBron James i inni
15.02.2017 Patryk Chilewicz
Equality – jak zapewnia marka – nie jest tylko PR-ową sztuczką, która ma trafić do naszych serc. Kolekcji, która składa się z prostego t-shirtu i serii sneakersów Black History Month, towarzyszy kampania, w którą Nike zaangażował wiele czarnych gwiazd sportu czy muzyki. Przejmujący spot wyreżyserowała Melina Matsoukas, która tworzyła teledyski m.in. Whitney Houston, Rihanny, Lady Gagi czy Beyonce. Narratorem w filmie jest aktor Michael B. Jordan, a piosenkę Sama Cooke’a „A Change Is Gonna Come” śpiewa oczywiście Alicia Keys.
Część przychodów uzyskana ze sprzedaży (ta rusza 16.02) wpłynie na konto Nike’s Ever Higher Fund, a więc specjalnej organizacji zajmującej się rozwijaniem talentów i doradzaniem młodzieży. Marka zachęca też do wrzucania w swoje sieci społecznościowe charakterystycznego napisu „Equality”, który przewodzi całej kampanii.
Nike świetnie rozumie, czym jest dobry PR. Nawet jeśli jego działania są czysto marketingowe, to jest to odpowiedzialny marketing, z którego coś wynika. Takie podejście do biznesu jest zdecydowanie godne pochwały.