Autorem zdjęć jest Charles Moriarty, ówczesny przyjaciel Amy. Tytuł albumu jednoznacznie nawiązuje do czasów sprzed albumu „Frank” (Moriarty jest również autorem zdjęcia okładkowego), które na dobre rozpoczęło jej światową karierę, pozwoliło zarobić miliony, rozkochać w sobie setki milionów ludzi, by ostatecznie zmierzyć się i przegrać z własnymi demonami. „Before Frank” jest opowieścią o Winehouse nieskażonej jeszcze tonami narkotyków, paparazzi i toksycznymi romansami.
Pieniądze na albumie były zbierane poprzez Kickstarter, gdzie szybko udało znaleźć się potrzebną kwotę. Za produkcję limitowanej edycji odpowiada agencja Between Friends składająca się z czworga przyjaciół polskiego pochodzenia. Choć duże wydawnictwa miały chrapkę na tę publikację, Moriarty postanowił związać się z małą firmą – wszystko po to, by mieć pełną kontrolę nad albumem. Efekt? Bardzo intymny wgląd w życie Amy tuż przed wielkim wybuchem popularności, poruszające i szczere kadry oraz bezpretensjonalne ujęcia. Taką Winehouse kochamy i tak właśnie ją zapamiętaliśmy!