
Kilka dni temu amerykańskie media poruszyły sprawę tzw. „różowego podatku” – okazuje się, że kosmetyki przeznaczone dla kobiet są aż do 13% droższe niż ich odpowiedniki dla mężczyzn. Informacja ta odbiła się szerokim echem, a kobiety na całym świecie nie kryły swojego oburzenia tym faktem. Od razu rozpoczęła się dyskusja nad tym problemem, zaczęto zastanawiać się także, ile tak naprawdę zarabiają koncerny kosmetyczne i czy tego typu dodatkowa marża jest naprawdę potrzebna. Portal Statisa.com postanowił odpowiedzieć na to pytanie i przyjrzał się dziesięciu najlepiej zarabiającym i najpopularniejszym koncernom kosmetycznych na świecie.

W tym roku przeżywamy prawdziwy szał na kosmetyki rodem z kraju kwitnącej wiśni. Nie jest zaskoczeniem, że pośród najlepiej zarabiających światowych marek znalazła się firma Kao z Tokio. W ofercie marki znajdziemy wiele produktów do pielęgnacji skóry, przede wszystkim tej trądzikowej oraz włosów. Z oferty japońskiej firmy na polskim rynku dostępna jest marka Goldwell, specjalizująca się w szerokiej gamie kosmetyków do włosów.

Każdy przynajmniej raz w życiu miał styczność z kosmetykami dla dzieci tej marki. Historia tego znanego na całym świecie przedsiębiorstwa sięga aż 1886 roku. Od tamtego czasu koncern może pochwalić się markami jak Clean&Clear, Le Petite Marseillais, Neutrogena czy Comepeed, które wchodzą w ich skład i zapewniają duże dochody.

Bez wątpienia konto Chanel w głównej mierze zasilają perfumy. To właśnie one stanowią flagowy kosmetyczny produkt tego domu mody, w tym pierwszy zapach - Chanel no. 5 powstały w 1917 roku. Marka z czasem poszerzyła wachlarz swoich usług o kolorowe kosmetyki do makijażu, a nawet produkty do pielęgnacji skóry. Współcześnie Chanel stało się synonimem elegancji i luksusu damskiej kosmetyczki.

Avon jest jedynym potentatem katalogowym, który znalazł się w przeglądzie. Jego początki sięgają 1886 roku, kiedy to domokrążca David H. McConnell, wpadł na pomysł sprzedawania kosmetyków i dostarczania ich bezpośrednio do klientek. Aktualnie Avon boryka się z problemami, sprzedając swoje akcje rynkowe innym giełdowym potentatom.

Pod tą tajemniczą nazwą koncernu, kryje się nie kto inny jak dobrze wszystkim znana marka Nivea, która od 1911 roku ratuje nasze twarze niezastąpionym kremem w niebieskim opakowaniu. Niemiecki potentat ma również pod swoimi skrzydłami dermokosmetyczny brand Eucerin i luksusowe La Prairie.

Nazwa marki z dalekiego wschodu, w tłumaczeniu oznacza „księgę wróżb”. Ciekawe czy założyciele marki wywróżyli jej światowy sukces. Jest jedną z najstarszych koncernów – jej rok założenia przypada na 1872 rok! Współcześnie Shiseido jest firmą, która w swojej ofercie posiada całą gamę produktów do makijażu, perfum oraz kosmetyków do pielęgnacji każdego rodzaju skóry. Lata doświadczenia i tradycji przekładają się na jakość kosmetyków.