Kilka dni temu amerykańskie media poruszyły sprawę tzw. „różowego podatku” – okazuje się, że kosmetyki przeznaczone dla kobiet są aż do 13% droższe niż ich odpowiedniki dla mężczyzn. Informacja ta odbiła się szerokim echem, a kobiety na całym świecie nie kryły swojego oburzenia tym faktem. Od razu rozpoczęła się dyskusja nad tym problemem, zaczęto zastanawiać się także, ile tak naprawdę zarabiają koncerny kosmetyczne i czy tego typu dodatkowa marża jest naprawdę potrzebna. Portal Statisa.com postanowił odpowiedzieć na to pytanie i przyjrzał się dziesięciu najlepiej zarabiającym i najpopularniejszym koncernom kosmetycznych na świecie.
Miejsce 10. Kao Corporation - 5,6 mld dolarów
W tym roku przeżywamy prawdziwy szał na kosmetyki rodem z kraju kwitnącej wiśni. Nie jest zaskoczeniem, że pośród najlepiej zarabiających światowych marek znalazła się firma Kao z Tokio. W ofercie marki znajdziemy wiele produktów do pielęgnacji skóry, przede wszystkim tej trądzikowej oraz włosów. Z oferty japońskiej firmy na polskim rynku dostępna jest marka Goldwell, specjalizująca się w szerokiej gamie kosmetyków do włosów. Miejsce 9. Johnson & Johnson - 6 mld dolarów
Każdy przynajmniej raz w życiu miał styczność z kosmetykami dla dzieci tej marki. Historia tego znanego na całym świecie przedsiębiorstwa sięga aż 1886 roku. Od tamtego czasu koncern może pochwalić się markami jak Clean&Clear, Le Petite Marseillais, Neutrogena czy Comepeed, które wchodzą w ich skład i zapewniają duże dochody. Miejsce 8. Chanel - 6,21 mld dolarów
Bez wątpienia konto Chanel w głównej mierze zasilają perfumy. To właśnie one stanowią flagowy kosmetyczny produkt tego domu mody, w tym pierwszy zapach - Chanel no. 5 powstały w 1917 roku. Marka z czasem poszerzyła wachlarz swoich usług o kolorowe kosmetyki do makijażu, a nawet produkty do pielęgnacji skóry. Współcześnie Chanel stało się synonimem elegancji i luksusu damskiej kosmetyczki. Miejsce 7. Avon - 6,3 mld dolarów
Avon jest jedynym potentatem katalogowym, który znalazł się w przeglądzie. Jego początki sięgają 1886 roku, kiedy to domokrążca David H. McConnell, wpadł na pomysł sprzedawania kosmetyków i dostarczania ich bezpośrednio do klientek. Aktualnie Avon boryka się z problemami, sprzedając swoje akcje rynkowe innym giełdowym potentatom. Miejsce 6. Beiersdorf - 6,59 mld dolarów
Pod tą tajemniczą nazwą koncernu, kryje się nie kto inny jak dobrze wszystkim znana marka Nivea, która od 1911 roku ratuje nasze twarze niezastąpionym kremem w niebieskim opakowaniu. Niemiecki potentat ma również pod swoimi skrzydłami dermokosmetyczny brand Eucerin i luksusowe La Prairie. Miejsce 5. Shiseido - 7,37 mld dolarów
Nazwa marki z dalekiego wschodu, w tłumaczeniu oznacza „księgę wróżb”. Ciekawe czy założyciele marki wywróżyli jej światowy sukces. Jest jedną z najstarszych koncernów – jej rok założenia przypada na 1872 rok! Współcześnie Shiseido jest firmą, która w swojej ofercie posiada całą gamę produktów do makijażu, perfum oraz kosmetyków do pielęgnacji każdego rodzaju skóry. Lata doświadczenia i tradycji przekładają się na jakość kosmetyków.
W tym roku przeżywamy prawdziwy szał na kosmetyki rodem z kraju kwitnącej wiśni. Nie jest zaskoczeniem, że pośród najlepiej zarabiających światowych marek znalazła się firma Kao z Tokio. W ofercie marki znajdziemy wiele produktów do pielęgnacji skóry, przede wszystkim tej trądzikowej oraz włosów. Z oferty japońskiej firmy na polskim rynku dostępna jest marka Goldwell, specjalizująca się w szerokiej gamie kosmetyków do włosów. Miejsce 9. Johnson & Johnson - 6 mld dolarów
Każdy przynajmniej raz w życiu miał styczność z kosmetykami dla dzieci tej marki. Historia tego znanego na całym świecie przedsiębiorstwa sięga aż 1886 roku. Od tamtego czasu koncern może pochwalić się markami jak Clean&Clear, Le Petite Marseillais, Neutrogena czy Comepeed, które wchodzą w ich skład i zapewniają duże dochody. Miejsce 8. Chanel - 6,21 mld dolarów
Bez wątpienia konto Chanel w głównej mierze zasilają perfumy. To właśnie one stanowią flagowy kosmetyczny produkt tego domu mody, w tym pierwszy zapach - Chanel no. 5 powstały w 1917 roku. Marka z czasem poszerzyła wachlarz swoich usług o kolorowe kosmetyki do makijażu, a nawet produkty do pielęgnacji skóry. Współcześnie Chanel stało się synonimem elegancji i luksusu damskiej kosmetyczki. Miejsce 7. Avon - 6,3 mld dolarów
Avon jest jedynym potentatem katalogowym, który znalazł się w przeglądzie. Jego początki sięgają 1886 roku, kiedy to domokrążca David H. McConnell, wpadł na pomysł sprzedawania kosmetyków i dostarczania ich bezpośrednio do klientek. Aktualnie Avon boryka się z problemami, sprzedając swoje akcje rynkowe innym giełdowym potentatom. Miejsce 6. Beiersdorf - 6,59 mld dolarów
Pod tą tajemniczą nazwą koncernu, kryje się nie kto inny jak dobrze wszystkim znana marka Nivea, która od 1911 roku ratuje nasze twarze niezastąpionym kremem w niebieskim opakowaniu. Niemiecki potentat ma również pod swoimi skrzydłami dermokosmetyczny brand Eucerin i luksusowe La Prairie. Miejsce 5. Shiseido - 7,37 mld dolarów
Nazwa marki z dalekiego wschodu, w tłumaczeniu oznacza „księgę wróżb”. Ciekawe czy założyciele marki wywróżyli jej światowy sukces. Jest jedną z najstarszych koncernów – jej rok założenia przypada na 1872 rok! Współcześnie Shiseido jest firmą, która w swojej ofercie posiada całą gamę produktów do makijażu, perfum oraz kosmetyków do pielęgnacji każdego rodzaju skóry. Lata doświadczenia i tradycji przekładają się na jakość kosmetyków.