Moschino, włoski dom mody, który uwielbia przekształcać ulubione ubrania z dzieciństwa w stroje dla dorosłych, chyba najbardziej lubi bawić się lalkami. Oficjalna współpraca marki z Barbie rozpoczęła się w 2015 roku, a plastikowe lalki zostały w pełni ożywione podczas wiosenno-letniego debiutu na wybiegu. Logo oplatane, odcieniami różu zdobiło każdy look, a platynowe peruki prawdopodobnie były niedostępne przez wiele lat. Połowa Barbie firmy Mattel składała się z limitowanych edycji lalek ubranych w Moschino, z których pierwszych 700 wyprzedało się w ciągu zaledwie kilku minut. Oczywiście są to lalki kolekcjonerskie.
Najwyraźniej te designerskie „zabawki” nie są przeznaczone dla dzieci. Stylizacje na ostatnim pokazie Gucci w Los Angeles, był wyraźnie przeznaczone tylko dla dorosłych… Na wybiegu pojawiła się biżuteria przypominająca zabawki erotyczne.
Gucci współpracuje także z Xboxem. Grawerowane laserowo konsole z logo GG wraz z kontrolerami w paski zachwycają. Oczywiście, 100 egzemplarzy z limitowanej edycji wyprzedało się natychmiast, pomimo ceny 10 000 USD.
W październiku ubiegłego roku Gucci połączył siły z Hot Wheels, amerykańskim gigantem samochodów zabawkowych, aby uczcić 100-lecie istnienia firmy. Replika Cadillaca ’82 „Sevilla by Gucci” została wyprodukowana w rozmiarze mini w ilości 5000 sztuk. Wyprzedał się w cztery minuty.
Zabawki wykonane przez projektantów mody nie są do końca przeznaczone do zabawy. Więc o co chodzi z tą fascynacją? Dlaczego pozornie bezużyteczne zabawki stają się nieosiągalne w kilka sekund?
Mieszanka nostalgii, dziecięcej ekscytacji, nudy i oczywiście inwestycji. Oprócz zapewniania dojrzałym ludziom powrotu do dzieciństwa, designerskie zabawki mają dużą wartość odsprzedaży. Tylko kilka ubrań wielkości lalek ze współpracy Oscara de la Renty z Barbie z lat 80. jest obecnie wycenianych na eBayu po 9000 USD, podczas gdy Barbie Boba Mackie kosztują 1000 USD za sztukę. Wydanie Gucci x Xbox zostało już wycenione na 23 000 USD na StockX…, co stanowi 2,3 razy więcej niż pierwotny koszt sprzedaży.
Modowe związane z modą nie zawsze są związane z zarobkiem. W czasie trzęsienia ziemi w Nepalu w 2015 roku, Luisa Via Roma poprosiła takich projektantów jak Balmain, Marni, Rick Owens, Versace, Fendi i wielu innych, aby wymyślić zabawkową wersję z My Little Pony. Każdy projektant ubrał kucyka, aby oddać estetykę swojej marki, a kolektyw został wystawiony na aukcji na eBayu, aby zebrać fundusze na Save the Children oraz różne akcje pomocy po trzęsieniu ziemi.