MODA, STYL ŻYCIA

Za co najbardziej kochamy lata 90?

21.08.2018 Antonina Rafałowska

Za co najbardziej kochamy lata 90?

Silny wpływ popkultury w latach 90 powodował, że trendy zmieniały się tak szybko jak przychodziły. Społeczeństwo inspirowało się swoim idolem Kurtem Cobainem, kobiety zmieniały fryzury tak często jak Rachel z ,,Przyjaciół”, a wszyscy w codziennym ubiorze kierowali się wyborami bohaterów „Beverly Hills 902010”. Na wybiegach projektantów królowały top modelki, a w muzyce Nirvana obok Spice Girls i ich koturnów. Pomimo minionych ponad 18 lat, fashionistki z wielka chęcią sięgają po trendy z końca minionego stulecia. Wszystko za sprawą niekończącej się ilości inspiracji!

W ubiegłym sezonie na ulicach królowały chokery. Aksamitne wstążki można było zobaczyć na szyi co drugiej dziewczyny i na każdym Instagramie. Do jednych przemawiały w delikatniejszej wersji z elementami boho, do drugich w cięższej wersji, choć minimalistycznej. W latach 90 podstawym elementem garderoby były jeansy i kurtka wykonana z tego samego koloru. Nie inaczej jest dzisiaj – nieustannie lansowany przez Calvina Kleina przy współpracy z rodziną Kardashianów obok ponadczasowego Levi’sa. Jeans ubieramy w wygodnych ,,mom jeans”, oversizowych kurtkach, a wszystko łączymy w jednokolorowym total looku. Obecnie ulice podbijają plecaki i nerki, których nie sposób pominąć wymieniając trendy lat 90’. Wtedy będące antytrendami, buntem przeciwko modzie, dziś są najgorętszym hitem. Po torebki nerki Zosi Chylak ludzie zapisują się na listach oczekujących, a ilość dostępnych modeli plecaków jest nie do zliczenia.

Największym fenomenem lat 90 jest ich antystylowość. Czy jeszcze 10 lat temu nie chcieliśmy zapomnieć o przykrótkich topach Britney Spears albo robotniczych ogrodniczkach? Tak samo jest w kwestii obuwia, którego charakter poszedł w nieoczekiwanym kierunku. Brzydkie buty chce mieć każda z nas. Powrócony do łask przez Balenciagę trend spowodował, że zamiast delikatnych balerinek, nosimy na nogach wygodne sneakersy w cięższej lub mniej wersji. Na rynku pojawiają się nowe projekty, ale firmy z długą tradycją przywracają swoje kultowe modele w odświeżonej wersji. Reebook Classic Rapide to przykład takiego zabiegu – model łączy w sobie charakter lat 90 z nowoczesnym minimalizmem, dzięki czemu wpisują się w styl marki, ale i podbijają serca najbardziej wymagających. Nie bez powodu ambasadorką marki i kampanii jest Ariana Grande.

Trendy z lat 90 pojawiają się dziś w sklepach tak szybko, jak były lansowane 20 lat temu. Nie może nas to jednak dziwić, gdyż kochamy przecież te czasy za wygodę, szaleństwo, denimową fakturę jeansu, zmysłowość i kolory !