MODA, SHOPPING ONLINE

Nago: nowy warszawski butik z odpowiedzialną modą

09.10.2018 Wojciech Szczot

Nago: nowy warszawski butik z odpowiedzialną modą
NAGO to przyjazne naturze i komfortowe w noszeniu ubrania. Ponadczasowe, wykonane z ekologicznych tkanin, są stylową odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata. Twarzą pierwszej kampanii marki jest polska top modelka Julia Banaś, znana z odpowiedzialnego podejścia (nie tylko) do mody. Zdjęcia autorstwa Dominika Tarabańskiego powstały w Nowym Jorku.

Pierwszy z kilku zapowiadanych dropów składa się z kilkunastu dopracowanych w najdrobniejszych szczegółach elementów, które stanowią bazę uniwersalnej garderoby. T-shirty, body i golfy wykonane są z najwyższej jakości ekologicznej bawełny, a sukienki i swetry – z nowoczesnych i naturalnych materiałów, takich jak tencel i cupro, łączących delikatność jedwabiu z wytrzymałością zarezerwowaną dotychczas wyłącznie dla sztucznych włókien. Te modele to dokładnie tyle, ile potrzebujesz, żeby ubrać się na każdą okazję, uzupełniając to, co masz już w szafie. Wszystkie dodatki do ubrań są zupełnie bezpieczne i nie zawierające żadnych szkodliwych substancji. Guziki, haftki i regulatory wykonane są z metalu bez dodatku niklu. Ilość metek została ograniczona do minimum, pozostawiono tylko te niezbędne, informujące Cię o tym, jak prawidłowo troszczyć się o ubranie. Odpowiedzialne podejście do ekologii to również etykiety i opakowania. Do ubrań dołączane są wyłącznie najpotrzebniejsze papierowe zawieszki z metalową agrafką i bawełnianym sznurkiem oraz koperty wykonane z recyklingowanej tektury. Produkty nie są pakowane w folię, ale w praktyczne bawełniane woreczki, co pozwala zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy plastikowych worków rocznie. Ubrania NAGO powstają lokalnie, w Europie. Dzięki temu ograniczany jest niekorzystny wpływ transportu na środowisko. Twórcy NAGO to ludzie dobrze znani w polskiej modzie: Julia Turewicz i Jasiek Stasz (SHOWROOM), Areta Szpura (Local Heroes / Doing Real Stuff Sucks) i Ania Pięta (HUSH Warsaw). Wspiera ich doświadczony zespół ekspertów w zakresie zrównoważonej produkcji, projektowania i nowoczesnych materiałów. Julia Turewicz, która zarządza projektem, tak mówi o filozofii NAGO: “Projektujemy ubrania stanowiące perfekcyjną bazę szafy. Ponadczasowe, idealne do swobodnego noszenia niezależnie od sezonu. Takie, które to Ty dopełniasz swoją osobowością – nigdy odwrotnie.” Ale trendy to nie wszystko. Wierzymy, że ludzie mody powinni być wizjonerami, którzy mają realny wpływ na przyszłość. „Dokładamy wszelkich starań, żeby każdy projekt był nie tylko prosty w stylizacji i komfortowy w noszeniu, ale też maksymalnie przyjazny środowisku. Świadomie wybieramy materiały i długo opracowujemy kroje – wszystko po to, żeby stworzyć projekt doskonały, zgodny z zasadą „less is more”, której hołdujemy również prywatnie” – dodaje Areta Szpura. Ania Pięta tłumaczy, że NAGO pracuje w przejrzysty sposób, szanując swoich współpracowników i podwykonawców, a pojęcie ekonomii społecznej jest dla marki kluczowe. „Naszą supermocą są certyfikowane tkaniny: naturalne, miłe w dotyku, wytrzymałe. Używamy organicznej bawełny, tencelu, cupro, wełny. Niemal w 100% eliminujemy sztuczne włókna” – mówi pytana o materiały.

Modelka: Julia Banaś / Model Plus Fotograf / produkcja: Dominik Tarabański Asystent produkcji: Sophia Lewis Asystenci: Łukasz Kuś, Bogdan Kwiatkowski Stylista: Anatoli Smith Makeup: Allie Smith Włosy: Takayoshi Tsukisawa Scenografia: Javier Irigoyen Studio: Candy Studio / NYC