MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 30.01. – 05.02.2017
05.02.2017 Michalina Murawska
Beyonce i Riccardo Tisci „wygrali Internet”
Najpierw cały Internet żył bliźniaczą ciążą Beyonce, którą ta pochwaliła się na Instagramie. Piosenkarka, której stan błogosławiony nadal znajduje się oczywiście na ustach wszystkich, od czwartku musi jednak podzielić się zainteresowaniem ze swoim serdecznym przyjacielem, Riccardo Tisci. Projektant potwierdził w czwartek swoje odejście z domu Givenchy rozpoczynając lawinę spekulacji na temat domniemanego przejścia do Versace. Dzieje się!
Raf Simons udzielił wywiadu magazynowi „GQ” i skrytykował Virgila Abloh z Off-White. Mamy konflikt?
Na kilka dni przed swoim pierwszym pokazem w Nowym Jorku, Raf Simons udzielił wywiadu magazynowi GQ. O rozmowie jest głośno nie tylko ze względu na niezwykle ciekawe rzeczy, jakie projektant mówi o kondycji branży, wpływie prezydentury Trumpa na projektantów czy mariażu artyzmu i komercji. Najwięcej chyba mówi się o tym, co Simons powiedział o nowych, gorących markach, w tym szczególnie Off-White i jej założycielu, Virgilu Abloh, którego nazwał „przemiłym facetem”, ale nie projektantem. Sam Abloh nie odniósł się jeszcze do tych słów, ale zrobili to za niego użytkownicy Twittera, którzy niezwłocznie podzielili się na #TeamRaf i #TeamVirgil.
Jeśli macie ochotę przeczytać cały wywiad (polecamy!), znajdziecie go pod TYM linkiem.
Tak wyglądają buty powstałe w wyniku współpracy Reeboka i Vetements
Zachęceni sukcesem modelu Instapump Fury, Reebok i Vetements zaprezentowali kilka dni temu efekty swojej kolejnej współpracy. Nowy model, występujący w czarnej i białej kolorystyce, konstrukcyjnie nawiązuje do „pumpów”, ale przede wszystkim opiera się na nieco znoszonej estetyce zahaczającej trochę o nurt „do it yourself”. Skusicie się na „brudne buty” od sportowego giganta i najbardziej „hot” marki w branży?
Kanye West po zgrzycie z CFDA przenosi datę swojego pokazu
Yeezy Season 4
Kanye West nie będzie debiutantem podczas rozpoczynającego się zaraz tygodnia mody w Nowym Jorku i już kilka razy pokazał, że ma gdzieś oficjalny kalendarz ułożony przez CFDA. Tym razem okazało się, że pokaz piątej odsłony kolekcji Yeezy zaplanowany na 15. lutego na godzinę 17, koliduje z prezentacją Marchesy, która widnieje od początku w oficjalnej rozpisce (o tym, że Yeezy Season 5 w ogóle powstaje, świat dowiedział się w zeszłym tygodniu). Jak nie trudno się domyśleć, CFDA oburzyła się zachowaniem Westa nazywając go nieodpowiedzialnym, a raper… zaskoczył potulnie przepraszając i przenosząc termin swojego pokazu na godzinę 15. I wszyscy są szczęśliwi!
Proenza Schouler rezygnuje z tradycyjnej kampanii reklamowej
Sporo się ostatnio dzieje w amerykańskiej marce. Po tym jak Jack McCollough i Lazaro Hernandez, czyli duet stojący za Proenzą Schouler ogłosił, że nie tylko łączy kolekcje „pre” z regularnymi, ale przenosi swój pokaz do Paryża, marka zaprezentowała nową kampanię, której daleko jednak do tradycyjnej formy. Amerykański brand stawia wyłącznie na formę digitalową, rezygnując z sesji wizerunkowej i tym samym reklamowania się w mediach papierowych. W filmiku wyreżyserowanym przez piekielnie zdolną Zoe Ghertner wystąpiła ulubienica chłopaków, czyli Serena Forrest i Natalie Westling. Czyżbyśmy byli świadkami narodzin nowego trendu w sferze reklamy marek luksusowych?
Fendi rusza z digitalową platformą skierowaną do millenialsów
Włoska marka jest kolejną, która otwiera się na rosnące zapotrzebowania i coraz bardziej zasobne portfele millenialsów. Dom mody już 6. lutego ruszy ze swoim nowym projektem – digitalową platformą „F is for…” skierowaną do pokolenia „Y”. Będzie ona funkcjonowała w ramach oficjalnej strony internetowej marki i w pierwszej kolejności zadebiutuje na urządzeniach mobilnych. Aby wzmocnić autentyczność inicjatywy, za jej powstanie odpowiedzialni byli najmłodsi pracownicy w firmie, a premierze platformy już 10. lutego będzie towarzyszyła ogromna impreza, podczas której wystąpią i zagrają największe gwiazdy młodego pokolenia DJów i raperów, w tym Lil Uzi Vert i 21 Savage.
Sesja tygodnia: Mica Arganaraz w „WSJ Magazine” luty 2017
Stylizacja tygodnia: Kim Kardashian z dziećmi w Nowym Jorku