MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 03-09.07.2017
09.07.2017 Michalina Murawska
Stafano Gabbana ostro skrytykował nową kolekcję Diora
Połowa włoskiego duetu lubi w ostatnim czasie dosadnie wyrażać swoje zdanie na Instagramie. Tym razem, mocno dostało się Marii Grazii Chiuri, która w Paryżu pokazała swoją drugą kolekcję couture dla Diora. Projektant dał wyraźnie do zrozumienia, że totalnie nie jest fanem tego, co zaprezentowała dyrektor kreatywna francuskiej marki komentując filmik, jaki na swojego Instagrama wrzuciła Anna Dello Russo. Gabbana napisał „Ha sbagliato tutto come al solito:, co w wolnym tłumaczeniu można interpretować jako „jak zwykle zrobiła to nie tak”. Wydaje nam się jednak, że ostatnia śmiać się będzie Chiuri, bo to Dior cieszy się obecnie większą sympatią klientów i gwiazd niż nieustannie borykające się z problemami Dolce&Gabbana.
Colette właśnie ogłosiło współpracę z… H&M Studio
Specjalny projekt Colette z Balenciagą, w ramach którego marka zagospodarowała pierwsze piętro sklepu i stworzyła specjalną, kapsułową kolekcję, bije obecnie rekordy popularności. Tymczasem, kultowy paryski multibrand już zapowiedział swoją nową współpracę – tym razem, co może trochę dziwić, z H&M Studio, dla którego będzie to pierwsza taka kolaboracja w historii swojego istnienia. Limitowana kolekcja stworzona przez szwedzką markę bazować będzie na charakterystycznych dla Colette odcieniach granatu i bieli oraz składać się będzie z 9 elementów z ręcznie stworzonymi nadrukami. Całość przez dwa tygodnie będzie dostępna stacjonarnie przy Rue Saint Honore oraz online od 21 sierpnia. Jeśli jednak nie uda się wam załapać na te wyjątkowe projekty, uspokajamy: H&M planuje globalną dystrybucję tej kolekcji i ma ona pojawić się w wybranych salonach marki w połowie września.
Prada stworzyła kapsułową kolekcję dla MyTheresa
Skoro już o współpracach mowa, siły postanowiły połączyć także Prada oraz niemiecka paltforma e-zakupowa, MyTheresa. Efektem jest kapsułowa kolekcja bazująca na znanych doskonale z wiosennej odsłony marki pierzastych wykończeniach oraz kwiecistych nadrukach zastosowanych chociażby na utrzymanych w duchu lat 60. mini sukienkach. Nie zabrakło także bogato zdobionych dodatków. Ceny? Od 660 dolarów za wykańczane piórami klapki do około 2 tysięcy dolarów za cekinową sukienkę.
Nie żyje współzałożycielka domu mody Margiela
Miniony tydzień przyniósł także niestety smutne wiadomości. W wieku 73 lat zmarła bowiem Jenny Meirens, współzałożycielka domu mody Margiela. Nazywana była cichym, ale dobitnym głosem współczesnej mody i to ona, mimo że niewidoczna na pierwszym planie, była odpowiedzialna ze większość nietuzinkowych pomysłów jakie Martin Margiela i jego marka serwowała branży mody przez ostatnie 3 dekady.
Lata mody w Chloe okiem Guya Bourdin
2017 rozpieszcza nas jeśli chodzi o wystawy i retrospektywy twórczości największych projektantów. Nie tak dawno, bo w maju otworzyła się przecież ogromna wystawa poświęcona Balenciadze, podczas ostatniego tygodnia haute couture swoją premierę miała największa w historii retrospektywa twórczości Christiana Diora, wyjątkowy projekt przygotowała też marka Chloe, która świętuje nim otwarcie swojej nowej artystycznej siedziby, Maison Chloe. Wystawa, na jaką zdecydowała się francuska marka przedstawi wizerunek dziewczyny Chloe kreowany oczami Guya Bourdin. To niesamowita okazja podziwiania archiwalnych i wyjątkowych zdjęć datowanych nawet na lata 50. Wystawa potrwa do 3 września, a bilety uprawniające do wstępu można nabywać za pośrednictwem strony internetowej marki.
Sesja tygodnia: Julia Banaś w Vogue Mexico
Stylizacja tygodnia: Kendall Jenner w żakiecie Jacquemus