MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 03-09.04.2017
09.04.2017 Michalina Murawska
Jenna Lyons odchodzi z J.Crew
Światowe media są zgodne – to koniec pewnej epoki, przynajmniej jeśli chodzi o markę J.Crew. Po 26 latach postanowiła bowiem odejść z niej Jenna Lyons – jedna z najlepiej ubranych kobiet w branży mody i postać, której ten amerykański brand z pewnością zawdzięcza BARDZO wiele. Jak podał portal Business of Fashion, decyzja o zamknięciu przez Lyons rozdziału pt. „J.Crew”, była obopólną decyzją projektantki i rady nadzorczej – kontrakt Lyons oficjalnie wygasa jednak w grudniu, więc do tego czasu pozostanie „kreatywnym doradcą” marki, a nikt nowy nie zostanie zatrudniony na jej stanowisko. 26 lat to szmat czasu, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę, że to właśnie w J.Crew Lyons zaczynała swoją zawodową karierę – pracę w amerykańskiej marce zaczęła tuż po skończeniu Parsons, w wieku 21 lat. Została zatrudniona wtedy w dziale mody męskiej, a jej pierwszym zadaniem, był udział w projektowaniu nowych wersji koszulek do rugby. Szybko jednak torowała sobie drogę na szczyt, a w 2003 roku była już wice szefową działu mody damskiej. Jakie następne kroki planuje więc projektantka? O tym jeszcze nie poinformowała, ale na pewno będzie to coś ekstra!
adidas Originals odświeża klasyczne dresy z lat 70.
Powrót mody retro ciąg dalszy. Tym razem, swój największy klasyk i chyba najbardziej rozpoznawalny produkt jeśli chodzi o odzież, postanowił wskrzesić adidas. Wraz ze swoją linią Originals wypuścił właśnie do sprzedaży „zremiksowaną” wersję (kolekcja nazywa się zresztą „Remixed”) swojego kultowego dresu, zarówno w wersji damskiej i męskiej. Występuje on w kilku wersjach kolorystycznych, a także z krótkimi i długimi spodniami. Cena za komplet- 1200 zł. Naszym zdaniem warto!
Fila stworzyła kolekcję z Pepsi
W obliczu głośnej reklamy Pepsi i związanego z nią kryzysu wizerunkowego, jaki obecnie przechodzi słynny producent gazowanego napoju, być może nie jest to PR-owy strzał w dziesiątkę, ale nadal należy docenić pomysł i efekt końcowy tego projektu. Mowa o wspólnej kolekcji, jaką wraz z Pepsi stworzyła sportowa marka Fila, przeżywająca od kilku sezonów swoją drugą młodość. W skład tej małej, kapsułowej linii, weszły m.in. czapki z daszkiem, koszulki, szorty i skarpetki w kolorach charakterystycznych dla obu marek, czyli czerwieni, bieli i niebieskim. Na projektach są obecne loga obu brandów, wszystkie z nich nawiązują też do estetyki kampanii Pepsi z lat 50.
Amerykańska edycja „Top Model” znosi limit wiekowy
Do amerykańskiej edycji kultowego programu powróciła Tyra Banks i, cóż, od razu postanowiła wprowadzić dość istotne zmiany. W filmiku promującym, który opublikowała na swoim Instagramie poinformowała, że wraz z rozpoczęciem nowej edycji, znosi górny limit wieku, który jak się okazuje, wynosił wcześniej 27 lat. W programie jednocześnie mile widziane są także kobiety o wszystkich kształtach. Warunek? Muszą mieć ukończone 18 lat.
„The Life of Pablo” Kanyego Westa jest pierwszym albumem streamingowym, który pokrył się platyną
Po nieco słabszym okresie, w ostatnich kilku tygodniach Kanye West ma coraz więcej powodów do zadowolenia. Najpierw rekord sprzedaży pobiła jego kolekcja Calabasas, teraz okazało się, że jego wydany w zeszłym roku krążek „The Life of Pablo” jest pierwszym w historii albumem streamingowym, który pokrył się platyną. Wydany początkowo na platformie Jaya-Z Tidal krążek na chwilę obecną ma na koncie 3 miliardy (!) pobrań. Brawo, Ye.
Współpraca między Rodarte i Coach to jedna z najgorętszych modowych kolaboracji tego roku
Branża mody kocha współprace między markami – czy to należącymi do segmentu high street, czy premium, jak to ma miejsce właśnie w tym przypadku. I podczas gdy już dziś kolejki ustawią się po kolekcję stworzoną przez Victorię Beckham dla Target, a fani JW Andersona zacierają ręce na wieści o jego współpracy z Uniqlo, tak efekty wspólnej kolekcji Rodarte i Coach możemy podziwiać już w pełnej okazałości. To zresztą dość niespodziewane połączenie, a mało obserwatorów branży przewidziałoby, że akurat te dwie marki przygotują wspólny projekt – Rodarte zdecydowanie bardziej kojarzy się z modą luksusową (tym bardziej teraz, kiedy przeniosło swoje pokazy do Paryża), marce Coach zdecydowanie bliżej jest do komercyjnej strony mody, plus posiada ona znacznie większe doświadczenie w projektowaniu skórzanych akcesoriów, a już szczególnie torebek. A jednak. Wspólna kolekcja obu marek weszła do sprzedaży w tym tygodniu, a znajdziemy w niej zarówno propozycje ready-to-wear, jak i dodatki. W jej skład weszły między innymi skórzane sukienki zdobione kolorowymi kryształkami, ramoneski w laserowo wyciętymi kwiatkami, t-shirty i swetry z ilustracjami, oraz torebki w rozmaitych kształtach i rozmiarach, począwszy od bogato zdobionych modeli na łańcuszku, przez kuferki, a na klasycznych „shopperach” kończąc.
Sesja tygodnia: Michelle Pfeiffer w magazynie „Interview” (fot. Mikael Jansson)
Stylizacja tygodnia: Rita Ora