MODA

Moje miasto – nowa kolekcja marki Dastan na wiosnę-lato 2020

06.05.2020 Fashion Post

Moje miasto – nowa kolekcja marki Dastan na wiosnę-lato 2020
Fot. Arkadiusz Budkiewicz

Najnowsza kampania Dastan na wiosnę-lato 2020 to hołd dla miast, w których żyjemy i tęsknota za miejskim stylem życia. Nową kolekcję obserwujemy w malowniczych sceneriach Warszawy, na pięknych zdjęciach Arkadiusza Budkiewicza.

Pomysł na kampanię powstał jeszcze w czasie "starej normalności". Za punkt wyjścia kreatorzy kolekcji postawili sobie pytanie – czego w czasach, kiedy wszystko dostępne jest na wyciągnięcie ręki, oczekuje współczesny mężczyzna. Patrząc na to, co zdarzy się za chwilę, wydaje się, że twórcy trafili w punkt. 

Zacznijmy od miasta

W kolekcji na jesień-zimę 2019/2020 marka Dastan zaprosiła nas do swojej siedziby w Łodzi, a w okolicznym lesie na kampanijnych zdjęciach celebrowała wolność i różnorodność. W kolekcji na wiosnę-lato 2020 kreatorzy marki przypominają nam, na czym polega wielkomiejskie życie. Nie sposób nie doszukać się nawiązania, do tego, co dzieje się aktualnie na świecie – po pierwsze tęsknimy za tętniącym życiem miastem, równolegle tęsknimy też za wolnością, taką jaką znaliśmy jeszcze sprzed kilku miesięcy. 

Na zdjęciach Arkadiusza Budkiewicza podziwiamy stategiczne warszawskie miejsca, takie jak Bulwary Wiślane, Centrum Nauki Kopernik czy Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Zdjęcia to "wirtualny" spacer mężczyzny po żywym mieście, dobrze mu znanym, choć skrywającym ekscytujące tajemnice, które dopiero zdaje się odkrywać. 

"Efektem tego spaceru jest pokazanie różnorodności miejsc i wpisanych w nie stylizacji. A wszystko to dostępne na jednym bulwarze czy w jednej marce." czytamy w informacji prasowej.

Miasto ma dla marki Dastan szczególne znaczenie – to w mieście (a dokładniej w Łodzi) powstała 30 lat temu. W miastach znajdują się też jej sklepy, mieszkają klienci i zespół. 

Choć sama kampania przywodzi tęsknotę za utraconą wolnością i miejskim stylem życia, napawa również nadzieją na powrót do "starego życia" i staje się symbolem dobrego końca, perspektywą powrotu do wielkomiejskich zwyczajów. 

Czego pragną mężczyźni? 

Kolekcja Dastan na wiosnę-lato 2020 to odpowiedź na to czego poszukują współcześni mężczyźni w modzie. Znalazły się w niej z jednej strony ubrania stanowiące bazę i absolutny must have w szafie każdego mężczyzny, z drugiej zaś propozycje wpisane w światowe trendy, które z pewnością staną się hitami sezonu.

W kolekcji dostępne są m.in. klasyczne gładkie garnitury w jasnym odcieniu szarości i błękitu, które doskonale sprawdzą się we wszelkich formalnych sytuacjach wiosną i latem. Z myślą o mniej oficjalnych okazjach stworzono lekki i miękki trzyczęściowy garnitur w granatową kratę, uszyty z tkaniny o fakturze przypominającej len. W kolekcji nie mogło zabraknąć hitu wśród trendów – dwurzędowego garnituru. W tym sezonie marka DASTAN postawiła na granatowy model w prążki. Twórcy kolekcji nie mogli również zapomnieć o kracie, na ciepły okres roku stawiają na garnitur w beżu i granacie. Co ciekawe, wszystkie garnitury sprzedawane są tak, że każdy jego element można kupić osobno. Dzięki tej możliwości każdy z klientów może bez problemu dobrać w salonie swój rozmiar bez konieczności przeróbek. Obok garniturów w kolekcji dostępne są marynarki z granatowej tkaniny z domieszką lnu czy modele w kratę, zarówno w stonowanych idealnych na nadchodzący sezon kolorach, takich, jak jasna szarość, beż, błękit, jak i te, które staną się z pewnością najmocniejszym elementem stylizacji np. granatowo pomarańczowa czy ta w odcieniach fioletu.

Ciekawostką kolekcji jest fakt, że wszystkie marynarki wykończone zostały zarówno na plecach, jak i w rękawach wzorzystymi podszewkami, wpisującymi się w kolorystykę danego modelu marynarki. W skład kolekcji wchodzą też spodnie w kant, w zarazem najmodniejszych, jak i ponadczasowych wzorach kraty i pepitki.

Dostępna jest również szeroka oferta spodni typu chino w rozbudowanej palecie barw. W sezonie wiosna-lato na klientów czekają kurtki idealne zarówno na marynarkę, jak i noszone same, a także swetry – zarówno w serek, jak i zapinane na guziki, czy koszulki polo. Wszystko w odcieniach bazowych, których nie może zabraknąć w szafie każdego mężczyzny, ale także w tych królujących w tym sezonie, które muszą znaleźć się w szafie modnego mężczyzny. Kolekcję uzupełniają zarówno koszule w ulubione przez mężczyzn drobne wzory, jak i dodatki w postaci krawatów, muszek czy poszetek.

W tym sezonie marka DASTAN stawia duży nacisk na mocne dodatki. Na mężczyzn poza klasyką elegancji czekają więc najmodniejsze wzory i kolory sezonu, w tym kwiaty czy wzór paisley, a wszystko w nasyconych letnich barwach, bo kiedy nosić kolory jak nie wiosną i latem? Do tego ciekawe spinki do mankietów oraz skórzane buty i paski. W tym sezonie w ofercie marki pojawiły się także ręcznie robione okulary przeciwsłoneczne i biżuteria od polskich producentów.

Cała kolekcja wiosna-lato zaprojektowana i uszyta została w Polsce z dbałością o każdy detal i najwyższą jakość wykończenia. 

Fotograf – Arkadiusz Budkiewicz
Model – Jarosław Nesterowicz
Makijaż – Klaudia Łukasik
Fryzura – Basia Wolna / Gold Hair Concept Studio
Stylizacja – Maciej Majzner / DASTAN

Więcej informacji na stronie www.dastan.pl