MODA

ModaNaŁódź – pokazy znanych projektantów w pofabrycznych przestrzeniach OFF Piotrkowska Center

06.10.2020 Fashion Post

ModaNaŁódź – pokazy znanych projektantów w pofabrycznych przestrzeniach OFF Piotrkowska Center
Fot. Photo: @adam_slowikowski

W tym sezonie najmodniejszym miastem jest Łódź! To miasto lubiane nie tylko przez turystów, ale i przez projektantów mody. W tym roku w OFF Piotrkowska Center, w 11-te urodziny, odbył się dzień mody, podczas którego swoje premierowe kolekcje zaprezentowali uznani projektanci związani z Łodzią, a wszystko w na wskroś łódzkich pofabrycznych przestrzeniach OFFa. To wszystko w ramach projektu ModaNaŁódź. 

ModaNaŁódź

ModaNaŁódź tzainicjowany przez OFF Piotrkowska Center w 2020 roku projekt zrzeszający związanych z miastem projektantów, designerów, promotorów oraz entuzjastów mody. Wartością dla twórców projektu jest historia Łodzi, dziedzictwo przemysłu włókienniczego i tradycja wydarzeń świata mody. Celem tego długofalowego projektu jest nie tylko tworzyć przestrzeń do sprzedaży mody i designu, ale także do jej promocji m.in. poprzez realizację kolejnych pokazów mody. Celem ModaNaŁódź nie jest tylko promocja i rozwój branży mody w Łodzi, ale także promowanie samego miasta oraz tworzenie na nowo jego wizerunku nierozerwalnie kojarzącego się z modą.

Nawiązujemy do czasu, gdy Łódź uznawano za polską stolicę mody, zależy nam też na odkrywaniu miasta na nowo i współtworzeniu mody na Łódź, bo Łódź na to zasługuje – podkreśla Michał Styś pomysłodawca OFFa i Prezes OPG Property Professionals. – Korzystając z tego, że OFF to również przestrzeń mody, w ramach naszego projektu ModaNaŁódź stworzyliśmy wyjątkowe wydarzenie, na które zaprosiliśmy przedstawicieli branży mody, designu, kultury i biznesu „.

Dzień Mody – ModaNaŁódź

Podczas dnia mody swoje premierowe kolekcje, stworzone specjalnie z tej okazji zaprezentowało sześciu twórców – projektantów i marek. Miłośników dziewczęcych form i szlachetnych tkanin urzekła z pewnością kolekcja „Love Story”  stworzona przez Po Prostu czyli Marię WiatrkowskąKatarzynę Gabarę. Swoją propozycją na sezon 2023 twórczynie marki chcą przywołać dobre uczucia, oparte na czerpaniu radości z dobrego życia, drobiazgów, serdecznych relacji. Z pietyzmem odnoszą się do tradycji rzemieślniczego krawiectwa, unikatowości, niepowtarzalności. Również Angelika Józefczyk w kolekcji Sunsetskupiła się na podkreśleniu kobiecości. Jej projekty w stylu glamour rodem z czerwonych dywanów największych stolic mody powstały z inspiracji ikonami światowego kina. Najważniejszą rolę odgrywa tu krój ubrań i dobór tkanin, wydobywający atuty kobiecej sylwetki. Nie zabrakło nawiąz do najbardziej rozpoznawalnych modeli z poprzednich kolekcji, które nie raz gościły na okładkach międzynarodowych magazynów. Na OFF Piotrkowska Center zaprezentowała się też reinKreacja, stworzona przez Kasię Chojnacką i Marię Marcinkowską. Marka istnieje na rynku od 9 lat. Przekonuje, że prostota i minimalizm nie oznacza nudy. Na wybiegu OFFa przedstawiła przekrój kolekcji od kultowych projektów tworzonych na początku aż po chwilę obecną. Z kolei nowa odsłona kolekcji Moniki Ptaszek, to koncentracja uwagi wokół damskiej sylwetki relacji między tym, co zwiewne, eleganckie, a tym, co rozumiemy jako codzienne. Pozyskane do kolekcji aksamity, sztuczne futra, jedwabie, odbijające światło koraliki i cekiny w sposób odważny połączone zostały z wełnianymi i lnianymi narzutkami oraz pikowanymi, technicznymi tkaninami. Odejście od sezonowości zaproponował natomiast Michał Szulc. Jego kolekcja 22” stanowi zróżnicowaną, choć kompleksową kapsułę. Jest też próbą syntezy dwóch płaszczyzn, charakterystycznych dla marki. Składa się z dwóch części, integralnie połączonych w spójne sylwetki: unikatowe, pojedyncze, „pokazowe” elementy uzupełnione zostały dzianinowymi bluzami i tunikami z nową identyfikacją wizualną, stworzoną specjalnie na potrzeby prezentacji. Kolekcja to również przekrojowe podejście do materiałów od bawełnianego batystu, brushowanej dzianiny dresowej po flanelę i flausz wełniany. Cały wieczór zamknęła prezentacja kolekcji „Dotyk Jarosława Ewerta. Projektant skupił się na temacie cielesności jej kolorystyki i symboliki. Neutralne barwy w odcieniach skóry połączz zupełnie nowym wymiarem konstrukcji sukienek. Za sprawą autorskiej grafikKatarzyny Kotter, wyraźnie kontrastującej z motywem sakralnym na wycinkach z płóciennych obrazów charakterystyczne dla Jarosława Ewerta kompozycje przestrzennych form odzieży znajdą zupełnie nową, jeszcze bardziej widowiskową odsłonę.

Podczas wydarzenia otwarta została specjalna Strefa Projektantów, w której goście mogli porozmawiać z twórcami o inspiracjach i ideach przyświecających powstawaniu poszczególnych kolekcji. Poniżej prezentujemy zdjęcia z tego niezwykłego wydarzenia.