MODA
Moda nie jest dla wszystkich? Ten sklep internetowy udowadnia, że tak nie jest
20.08.2019 Wojciech Szczot
„Kto powiedział, że Zalando jest nie dla wszystkich?"
Nowa, dedykowana polskiemu rynkowi kampania Zalando przedstawia różnorodne stylizacje na każdą okazję dla kobiet i mężczyzn i udowadnia, że modny wygląd nie jest zależny od budżetu.
Zalando, wiodąca w Europie platforma modowa i lifestyle’owa w nowej, lokalnej kampanii, kwestionuje powszechne stwierdzenie, że modny wygląd i nowe trendy to duży wydatek. Koncept kreatywny „Kto powiedział, że Zalando jest nie dla wszystkich?” przekonuje, że Zalando oferuje modę dla wszystkich oraz na każdą kieszeń.
„Przeprowadzone na polskim rynku badania wykazują, że wielu Polaków uważa, że aby modnie wyglądać, trzeba wydać dużo pieniędzy. Ponadto, spora część z nich sądzi, że w Zalando znajdzie jedynie artykuły drogich marek” – mówi Dawid Pożoga, Marketing Lead na Polskę w Zalando. „Celem naszej kampanii, jest pokazanie, że moda i najnowsze trendy są dostępne dla wszystkich, niezależnie od pochodzenia, płci, stylu, a także budżetu. Jesteśmy przekonani, że ta różnorodna oferta umożliwi nam, pozostać pierwszym miejscem, do którego trafiają Polacy, gdy myślą o modzie.”
O wartościach promowanych przez Zalando, przypomina wyreżyserowany przez Marka Partyša spot reklamowy. Codzienna sytuacja – podróż pociągiem zamienia się w serię magicznych i niespodziewanych zwrotów akcji, w których różni bohaterowie przekonują się, jak wyjątkowo wyglądają w pozornie niepasujących do nich stylizacjach. Autorem zdjęć kampanijnych jest polski fotograf Marcin Kempski. Sesja została zrealizowana w Warszawie, na terenie Dworca Centralnego oraz Zajezdni Metra Kabaty. Lokalizacja to nieprzypadkowy wybór: „Cieszę się, że wykorzystaliśmy przestrzeń stacji kolejowych i wnętrze pociągu. Te dostępne i otwarte dla wszystkich miejsca” – mówi Kempski.
W kampanii wzięły udział osoby z różnych środowisk oraz w różnym wieku, między innymi Adam Kaszewski, Gosia Gepner, Olga Sikorska, Olaf Chuszno i Iga Górecka, którzy uosabiają stwierdzenie, że modny wygląd i dobre samopoczucie nie muszą iść w parze jedynie z markami premium. Bazą do stworzenia ich stylizacji były cztery motywy – elegancja, moda na co dzień, miejski styl i imprezowy szyk. Dzięki szerokiemu asortymentowi na Zalando.pl każdy Klient ma możliwość znaleźć dla siebie coś w odpowiadającym mu przedziale cenowym. W stylizacjach wykorzystano odzież, obuwie i akcesoria ulubionych marek Polaków, takich jak Pull&Bear, Bershka, New Look, Topshop, NA-KD, Monki, Weekday i River Island.
Idea kampanii to efekt współpracy polskiego zespołu marketingu Zalando i agencji VCCP Berlin. Mark Hendy, dyrektor kreatywny VCCP zauważa: „Według mnie, trendy od zawsze wiążą się z odwagą i kreatywnością ludzi na co dzień, a nie z zasobnością ich portfela. W naszej kampanii, chcemy udowodnić, że właśnie tak jest. Coś co wydaje się inkluzywne i niedostępne, przedstawiamy w swobodny i przewrotny sposób, zgodny z wartościami promowanymi przez Zalando”.
Kampania będzie emitowana na billboardach reklamowych, w radiu, kanałach online oraz mediach społecznościowych.