brak kategorii
Moda kocha sport: przegląd kampanii z udziałem olimpijczyków
11.08.2016 Michalina Murawska
Myśląc o sportowcach w kampaniach, zapewne jednymi z pierwszych nazwisk, jakie przychodzą nam do głowy jest David Beckham, Cristiano Ronaldo czy Maria Sharapova. Ci jednak, albo mają sportową karierę za sobą, albo z różnych względów na Igrzyska nie pojechali. Nie zmienia to jednak faktu, że wśród zawodników rywalizujących w tegorocznej edycji imprezy, znajdziemy sporo nazwisk, które upodobały sobie wielkie marki i to nie tylko sportowe.
Nie sposób nie wspomnieć w tym miejscu o Michaelu Phelpsie, który po przerwie i kłopotach osobistych, powraca właśnie w iście fenomenalnym stylu. 21-krotny (!) medalista olimpijski wraz z supermodelką Gisele Bundchen jest twarzą sportowej marki Under Armour, wystąpił także w świetnej kampanii Louis Vuitton.
Osobnym rodzajem kampanii z udziałem sportowców są te, które powstają w ramach umowy sponsorskiej. W ramach tego typu ustaleń, w kampaniach Nike regularnie możemy podziwiać między innymi Serenę Williams i amerykańską lekkoatletkę Alyson Felix, oraz najszybszego człowieka świata – Usaina Bolta- w reklamach Pumy. Projekty te jednak nie zawsze mają tylko i wyłącznie charakter komercyjny. Często są to kampanie na pograniczu tych społecznych, propagujące aktywność fizyczną wśród młodzieży, walkę z uprzedzeniami czy własnymi zahamowaniami. Tak było chociażby w przypadku kampanii z udziałem Felix – „Make yourself”. Oprócz biegaczki udział wzięło w niej 11 innych sportsmenek, z których każda reprezentowała inną dyscyplinę i styl życia.
Na współpracę z popularnymi sportowcami często decydują się także wielkie domy mody i marki bieliźniane – absolutnie się temu nie dziwimy, a zdjęcia Rafaela Nadala w bokserkach Tommy’ego Hilfigera czy włoskiego pływaka Luci Dotto w reklamie Emporio Armani chyba nie wymagają dodatkowego komentarza.