Matthew McCounaghey mimo swej światowej rozpoznawalności, do tej pory nie promował swojego kanału na You Tube. Konto i filmy aktora do tej pory śledziło jedynie ponad 8 tysięcy użytkowników, wśród których byli głównie jego znajomi, inni aktorzy oraz gwiazdy muzyczne. Jego aktywność w sieci zauważył serwis Reddit.com, który nagłośnił całą sprawę, a liczba subskrybentów kanału aktora, jak można się tego spodziewać, powiększyła się kilkakrotnie.
Okazuje się, że McCounaghey może mieć wiele do powiedzenia i nie są mu obce tematy społeczne, a jego siła przekonywania społeczności w sieci do pomocy charytatywnej, była do tej pory bardzo niedoceniona. Zdobywca Oskara swoimi domowymi filmikami kręconymi w Austin w stanie Texas, przekonuje do oszczędzania wody, dzielenia się żywnością oraz wspierania edukacji dzieci i młodzieży w ubogich regionach Stanów Zjednoczonych. Jeśli ktoś myśli, że Matt codziennie jest obecny w sieci, to jest w błędzie. Przez ostani rok nakręcił jedynie 4 materiały, które skupiają się na krótkim, ale mocnym przekazie. Ostatni z nich pochodzi sprzed dwóch miesięcy, ale nie powstrzymuje to fanów aktora przed masowym nabijaniem wyświetleń jego autorskim materiałom.
Aktor wszystkie zamieszczane treści rozpoczyna słowami „Hi, Matthew McConaughey here”. Swoimi działaniami wspiera także kampanię „Just keep livin Tuesday Campaign” i z rozbrajającym urokiem przyznaje, że w ogóle nie zna się na nowoczesnych technologiach. Zna się jednak na motywowaniu swoich fanów do pomocy – razem z żoną, w ramach wyżej wspomnianej akcji zorganizował w grudniu zeszłego roku zbiórkę funduszy po 10 dolarów od osoby – wszyscy biorący w niej udział mogli wygrać zaproszenie do domu aktora oraz udział w organizowanym przez niego koncercie country.
Tuż przed zamknięciem tego materiału, we wtorek o godzinie 15:00, konto Matthew McCounagheya ma już ponad 75 tysięcy subskrybentów, więc jeśli chcecie dołączyć do tej aktywnej społeczności, koniecznie wejdźcie na stronę fundacji Crowdrise lub You Tube.