MODA, STYL ŻYCIA
Marka produkująca odświeżacze do samochodów pozywa Balenciagę o plagiat
22.10.2018 Marta Roszewska
Tydzień temu na oficjalnej stronie Balenciagi pojawiły się w sprzedaży breloki do kluczy w kształcie charakterystycznych choinek – motyw znany każdemu kierowcy. Pomysł niestety nie spodobał się Car-Freshner Corporation – marce, która zastrzegła sobie prawa do wizerunku choinki już w 1952 roku.
Car-Freshner twierdzi, że breloczek będzie mylić klientów i oczekuje wszystkich zysków ze sprzedaży. Odświeżacze powietrza Little Trees są sprzedawane w USA za 3 USD, a skórzany brelok kosztuje 275 USD. Twórca "Little Trees" twierdzi, że Balenciaga była tak bezczelna, że posunęła się do skopiowania nie tylko kształtu, ale także konkretnych kolorów związanych z najpopularniejszymi zapachami. Balenciaga jeszcze nie ustosunkowała się oficjalnie do zarzutów.