1. Skąd pomysł na butik, którego asortyment opiera się wyłącznie na autorskiej modzie?
Pomysł powstał w wyniku obserwacji rozwoju rynku mody niezależnej w Polsce w ciągu ostatnich lat, podczas współpracy z projektantką Evą Grygo, obecnie współzałożycielką butiku Ptasia 6. Widać wyraźnie iż, klienci coraz częściej poszukują alternatywy dla sieciówek i centrów handlowych, występuje również ogromny wysyp młodych projektantów i marek odzieżowych. Po stronie dystrybucji zaobserwowaliśmy intensywny rozwój platform internetowych oraz rożnego rodzaju targów przy wciąż niewielkiej liczbie sklepów stacjonarnych. Uruchamiając nasz butik na wczesnym etapie rozwoju rynku, byliśmy świadomi ryzyka, jakie się z tym wiąże, jednak naszym celem jest posiadanie firmy o ugruntowanej pozycji w momencie, gdy zainteresowanie modą niezależną w Polsce osiągnie poziom krajów Europy Zachodniej.
2. Minął rok, od kiedy wystartowaliście. Czy na przestrzeni 12 miesięcy zauważyliście jakieś zmiany w podejściu klientów do produktu modowego? I kto kupuje najczęściej?
Widzimy same pozytywne zmiany. Coraz więcej osób dotychczas nie interesujących się modą decyduje się na zakupy mody niezależnej. Klientki kupują ubrania polskich marek z entuzjazmem, chcą wspierać młodych twórców i bardzo pozytywnie reagują na różnorodność prezentowaną na Ptasiej 6. Uważam, że dobór marek w naszym butiku może mieć wpływ na zmianę panujących wśród części klientek stereotypów na temat polskiej mody. Panie odwiedzające nasz butik przekonują się, że autorska moda nie musi być bardzo droga i nadaje się do noszenia na co dzień. Duża ilość powracających klientek jest dla nas potwierdzeniem właściwego kierunku rozwoju butiku Ptasia 6. Nasze klientki to kobiety pełniące różne funkcje życiowe i zawodowe, ale mające jeden wspólny mianownik – dbałość o wygląd i przywiązanie do stylu. Nie podążają za tym, co aktualnie jest najmodniejsze, raczej same wyznaczają trendy w swoim środowisku. Do zakupów podchodzą bardzo racjonalnie, a ubranie to dla nich sposób wyrażenia własnej osobowości, a nie manifestacja statusu.
3. Największe hity butiku Ptasia 6, czyli co sprzedaje się niczym świeże bułeczki?
Przy tak dużym wyborze trudno znaleźć jedną rzecz, której sprzedaż dominowałaby nad innymi. Jednak gdybym miał wskazać kategorię o największych obrotach, to zdecydowanie są nią sukienki na specjalne okazje, jak również te do noszenia na co dzień. Klientki najczęściej wybierają projekty z ciekawymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, ale nie ekstrawaganckie. Jeśli chodzi o wybór kolorów, to wciąż popularne są odcienie szarości oraz granatu, a latem i wiosną pastele i kwiatowe printy.
4. Czy doczekamy się większego asortymentu dla mężczyzn?
Obecnie chcielibyśmy specjalizować się w modzie damskiej i rozwijać ofertę dla kobiet. Cały czas obserwujemy rynek i nie wykluczamy rozszerzenia asortymentu o ubrania dla mężczyzn w dłuższej perspektywie.
5. Plany na przyszłość – czym zaskoczycie w 2015 roku?
Jednym z elementów planu w 2015 roku jest uruchomienie sklepu internetowego Ptasia 6. Będą tam oferowane jedynie ubrania aktualnie znajdujące się w butiku stacjonarnym. Poza oczywistą możliwością zakupu przez internet, ma to na celu zaprezentowanie oferty sklepu osobom, które jeszcze nas nie odwiedziły. Planujemy również nawiązywanie współpracy z nowymi markami, żeby na bieżąco zapewniać klientkom różnorodność oraz dowiedzieć się więcej o ich preferencjach.