MODA

Manolo Blahnik świętuje 50 lat pracy twórczej: wirtualna wystawa

18.11.2021 Kamila Banak

Manolo Blahnik świętuje 50 lat pracy twórczej: wirtualna wystawa
Fot. Manolo Blahnik, the iconic footwear brand, streamlines production and achieves sweeping digital transformation with Centric Software PLM. (PRNewsfoto/Centric Software)

W 1971 w Londynie na ulicy Old Church otwarty został pierwszy butik Manolo Blahnik. Z biegiem czasu i wraz z ogromnym rozrostem rodzinnej firmy, marce udało wyrobić się niepodważalną, legendarną już wręcz pozycję w branży mody. Pięćdziesiątą rocznicę pracy twórczej Manolo Blahnika postanowiono uczcić w nietypowy sposób, który jest świetną niespodzianką dla fanów marki. 

Projektant od wielu lat tworzy modele butów dla największych nazwisk w modzie, takich jak John Galliano czy Oscar de la Renta, czy największych gwiazd, takich jak Madonna. Buty Manolo Blahnik na zawsze zapisały się również w popkulturze, gdy na ich punkcie oszalała Carrie Bradshaw z Seksu w Wielkim Mieście. Co roku marka zaskakuje nas nowymi propozycjami swoich klasycznych modeli. W 2016 roku weszła nawet we współpracę z Rihanną, tworząc słynną kolekcję kapsułową.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Manolo Blahnik (@manoloblahnik)

Internetowa wystawa

Cyfrowa wystawa, podzielona na pięć sal, śledzi wszystkie kluczowe momenty w historii istnienia marki domu i przedstawia całą gamę projektów Manolo Blahnika, jego inspiracje i odniesienia kulturowe, ale także poczucie humoru projektanta – tak dobrze znane w świecie mody. Ten wirtualny świat został stworzony przez holenderskie studio projektowania cyfrowego Rōnin. Prace nad jego stworzeniem trwały ponad 18 miesięcy – jest to pomysł bardzo nowatorski, więc jeszcze nie można przesądzić o tym, czy się przyjmie. Między innymi sśród pięciu różnych pokoi znajduje się „Pokój palet”, który opowiada o zamiłowaniu Manolo Blahnika do koloru, „Złoty pokój”, który mówi o ekstrawagancji w jego projektach, a nawet „Pokój lat 70.”, który, jak jej nazwa sugeruje, śledzi początki kariery twórcy marki. Całe przedsięwzięcie nazywa się The New Way of Walking i znajdziecie je pod tym linkiem.