Instagram okazał się narzędziem potężniejszym niż się to pierowtnie wydawało. Przede wszystkim dał nam całe katalogi inspiracji. W krótkim czasie pokazał, że to nie projektanci lansują trendy, a sami użytkownicy Instagrama. To co zostało pokazane na tej platformie społecznościowej od razu staje się ultrapopularne, a co za tym idzie zostaje przejęte przez sieciówki, które na trendach z Instagrama dosłownie budują swoje kolekcje. Poza modą, dizajnem czy stylem życia, Instagram jest prawdziwą kopalnią inspiracji w zakresie urody – makijażu, manicuru czy fryzur. Użytkowniczki Instagrama zakochały się w tej platformie społecznościowej do tego stopnia, że wykonują słynne makijaże podpatrzone na feedzie.
Makijaż z Instagrama w kilka sekund
Na ten trend postanowiło odpowiedzieć brytyjskie studio Seymour Powell. Projektanci zdecydowali się uprościć wykonanie takiego makijażu. Zamiast próbować odkryć tajemnice misternie przygotowywanych make-upów, Instagramerki dostaną szansę przeniesienia upragnionego makijażu ze zdjęcia wprost na twarz, i to w kilku sekund! Jak? Pomoże im w tym maszyna!
Elever wygląda jak zwykłe lusterko do ręki, które możemy zakupić w każdej pasmanterii, ale w środku kryją się jego prawdziwe właściwości. Elever to w rzeczywistości drukarka 3D, która dzięki wszczepionej sztucznej inteligencji jest w stanie rozpoznać twarz, przeanalizować każdy najdrodbniejszy szczegół oraz wydrukować i nanieść na twarz makijaż (w 3D).
Elever to na razie tylko projekt brytyjskiego studia Seymour Powell, ale nie trudno się domyślić, że takie i inne narzędzia na pewno pojawią się w przyszłości. Drukarka 3D do makijażu jest wynikiem serii badań dotyczących wpływu social media na młodych użytkowników a także rynek kosmetyczny.
„W trakcie naszych badań byliśmy świadkami, jak użytkownicy wykorzystują media społecznościowe w poszukiwaniu inspiracji, jest to ich pierwszy krok w planowaniu makijażu” – powiedziała dyrektor działu przyszłości Seymourpowell Mariel Brown.
„Jeden z respondentów nawet przeszukał hashtagi wydarzenia, w którym miał wziąć udział tamtej nocy. Zrobił to z zamiarem zoptymalizowania swoich szans na wywarcie jak największego wrażenia – biorąc pod uwagę panujące na imprezie trendy”.
Chociaż vlogerzy beauty i Instagramerzy zyskują ogromne zainteresowanie na YouTubie i Instagramie, ich zwolennicy często próbują odtworzyć wygląd, który widzieli w Internecie. Élever pozwoliłby ludziom osiągnąć wizerunek z ulubionych zdjęć, bez konieczności kupowania nowych produktów lub nauki ich stosowania.