MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Maffashion najbardziej wpływową blogerką na świecie!
24.01.2017 Patryk Chilewicz
To, że światowe marki i międzynarodowe przedsiębiorstwa coraz częściej do promowania swoich produktów wybierają osoby popularne w Internecie, nie dziwi już nikogo. Złożone kampanie reklamowe z udziałem influencerów, sponsorowane posty na blogach czy Instagramie to chleb powszedni, jednak coraz bardziej znacząca w generowaniu dochodu staje się także wartość marketingu szeptanego, którą można przeliczyć na konkretny pieniądz. I właśnie kryteria związane z tym ostatnim wzięła pod uwagę digitalowa agencja Tribe Dynamics, która przygotowała zestawienie najbardziej wpływowych pod tym kątem internetowych influencerów oraz blogerów z branży moda i uroda roku 2016.
Na szczycie zestawienia znalazła się Julia Kuczyńska, czyli Maffashion, dzięki której postom światowe marki z sektora „fashion&beauty”, wedle szacunków, mogły zanotować w zeszłym roku ekwiwalent reklamowy w wysokości 64.8 miliona (!) dolarów. Zaznaczmy jednak, że przygotowując ranking specjaliści nie brali pod uwagę postów sponsorowanych i reklam. Głównym kryterium zostało za to pojęcie „earned media marketing”, które związane jest z marketingiem szeptanym i organicznym zasięgiem, jaki w przypadku marek przekłada się na realny zysk.
To z pewnością nie lada sukces dla polskiej blogerki, tym bardziej, że z liczbą 925 tysięcy followersów na Instagramie, jest ona „najmniejszą” z influencerek, dla których także znalazło się miejsce w zestawieniu. Ranking ten może pokazywać także, jak dużym zasięgiem cieszą się jej wpływy – funkcjonowanie pojęcia „earned media marketing” i związanego z nim marketingu szeptanego można bowiem porównać do efektu domina, w który zaangażowanych jest znacznie więcej osób niż tylko bezpośredni obserwatorzy influencerki w mediach społecznościowych.
Brawo!