URODA
Life After Likes. Co marka LUSH zrobiła w ciągu roku po globalnym wycofaniu się z Social Mediów
23.12.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak
W ubiegłym roku brytyjska marka kosmetyków LUSH wycofała się z Instagrama, Facebooka, TikToka oraz Snapchata na całym świecie. Był to skutek niepokoju związanego z praktykami biznesowymi stosowanymi przez te platformy. Dla firmy LUSH były one antytezą wszystkiego, z czym chce być związana: dbania o siebie, życzliwości i bycia dobrym dla siebie i innych. Na wszystkich 48 rynkach, na których działa LUSH, klienci byli zachęcani do "bycia gdzie indziej", czyli do tego, co firma sama robiła od czasu tego ogłoszenia.
Priorytetem było wymyślenie kreatywnych sposobów na połączenie się z odbiorcami, zarówno nowymi, jak i istniejącymi. Nie ograniczać się do polubień i udostępnień, tylko tworzyć nowe doświadczenia, realnie wpływające na dobre samopoczucie.
Jak LUSH łączy się z klientami?
Poniżej kilka przykładów kreatywnych działań, które pomogły marce dotrzeć do jej społeczności po wycofaniu się z kanałów Social Media.
Współpraca z innymi markami
Takimi jak One Piece czy Netflix, a od 24 listopada 2022 z brytyjską marką slow fashion Lazy Oaf.
W krótkim odstępie czasu firma LUSH ogłosiła trzy nowe i ekscytujące współprace, dwie licencyjne i pierwszą w historii Brand x Brand, Celem tych projektów jest stworzenie niezapomnianych doświadczeń i chwil dla klientów. Dyrektor kreatywny ds. koncepcji LUSH, Melody Morton wyjaśnia, dlaczego wierzy w zgodne, strategiczne partnerstwa.
„Chętnie decydujemy się na kreatywne współprace, bo pomagają w rozwoju naszej społeczności. Łączymy miłośników marek poprzez wspólne działania i jesteśmy w stanie stworzyć emocje, nowe doświadczenia i niezapomniane chwile. Chcemy odkrywać nowe sposoby docierania do klientów, wykraczając poza zwykłe kanały społecznościowe i niezdrowe algorytmy. Wiemy, że możemy zdobyć nową publiczność poprzez współpracę z markami, które ludzie kochają i śledzą ze względu na ich innowacyjność. Chcemy pracować z partnerami, którzy czują się etycznie dopasowani do nas oraz naszych wartości: rezygnowania z opakowań, świeżych składników i ciągłej walki z testami na zwierzętach. Budowanie długoterminowych relacji to nasz sposób na pozostawienie świata w lepszym stanie niż go zastaliśmy.”
Dzięki współpracy z ONE PIECE w firma LUSH Japan zyskała aż 71% nowych klientów cyfrowych, wyprzedając wszystkie zapasy online do godziny 14:00. Odnotowano również wzrost liczby sesji online o 165% w dniu premiery w porównaniu z poprzednim tygodniem.
W Wielkiej Brytanii podczas premiery współpracy ze Stranger Things, LUSH opublikował najpopularniejszego tweeta od czasu utworzenia konta marki w 2009 roku.
Stworzenie produktów na różne potrzeby
Adventures in Bathing „Nie musisz jechać daleko, aby być gdzie indziej”
30 listopada, zaledwie kilka dni po ogłoszeniu wycofania się z social mediów, firma LUSH wprowadziła na rynek sześć nowych bomb do kąpieli. Do każdej z nich została stworzona playlista na Spotify oraz relaksująca wizualizacja, mające zapewnić chwilę wytchnienia od niekończącego się scrollowania na mediach społecznościowych. Kolekcja została wprowadzona na rynek z subtelnie dodanym hasłem „Nie musisz iść daleko, aby być gdzie indziej”, zgodnego z przesłaniem firmy LUSH. Od momentu wprowadzenia na rynek, firma LUSH sprzedała na całym świecie prawie 3 miliony bomb kąpielowych z kolekcji Adventures in Bathing.
Dostarczanie kosmetyków prosto do rąk ludzi
Z okazji ustanowionego przez LUSH Światowego Dnia Bomb do Kąpieli (27 kwietnia) rozdano 100 000 bomb przechodniom. W tym dniu ruch w sklepie stacjonarnym wzrósł o 60% w porównaniu z przeciętną środą, a ruch w sieci o 108%. Zainteresowanie utrzymywało się na wysokim poziomie jeszcze przez 2 tygodnie po zakończeniu akcji promocyjnej.
24-godzinne, zautomatyzowane zakupy
Aby docierać z etycznymi i ręcznie robionymi produktami do swoich klientów zawsze, gdy tego potrzebują, firma LUSH otworzyła swój pierwszy w historii 24-godzinny, zautomatyzowany punkt sprzedaży detalicznej w Coal Drops Yard przy King’s Cross w Londynie. System iLocker został zaprojektowany z myślą o zrównoważonym rozwoju, dlatego zużywa niewiele energii. Ponieważ aktywacja trwała tylko przez sześć miesięcy, firma LUSH wykorzystała tę okazję, by udostępnić kupującym naprawdę okazje, takie jak wcześniejsze udostępnienie produktów z najlepiej sprzedającej się kolekcji świątecznej Snow Fairy.
Wykorzystanie technologii do poprawy samopoczucia
Uruchomienie aplikacji, która śledzi fizyczne korzyści płynących z kąpieli.
Z okazji Światowego Dnia Self Care (24 lipca 2022 r.) firma LUSH umożliwiła klientom śledzenie wpływu kąpieli na ich samopoczucie. „LUSH Bathe”, aplikacja dostępna na iOS i Android, została zaprojektowana, aby obserwować i maksymalizować korzyści płynące z kąpieli. Użytkownicy aplikacji mogą połączyć ją ze swoimi danymi zdrowotnymi, aby zrozumieć i określić rzeczywiste efekty kąpieli. Podczas realizacji tego projektu firma nawiązała współpracę z inspirującymi ekspertami w dziedzinie dobrego samopoczucia, praktykami, uzdrowicielami dźwiękowymi i mentorami i stworzyła serię dostępnych wyłącznie w aplikacji doświadczeń, które pozwolą na przeżywanie świadomych chwil, nie tylko w kąpieli, ale także gdziekolwiek indziej. Dzięki temu wszyscy klienci, w dowolnym miejscu, będą mogli z nich skorzystać.
Aplikacja została wprowadzona na rynki w Wielkiej Brytanii, Europie, Azji, Ameryce Północnej i Australii i została pobrana ponad 3200.
Wydawanie książek
W lutym 2021 LUSH opublikował książkę True Colours: Hair Colouring for the Curious & the Cautious. To szczere i intrygujące spojrzenie na to, czym jest farba do włosów, co robi i jaką ma moc, zawiera historię farbowania włosów henną z LUSH oraz praktyczne wskazówki dotyczące aplikacji henny od współzałożyciela LUSH i trychologa Marka Constantine’a.
Kampanie etyczne
LUSH nigdy nie milczy o ważnych sprawach, takich jak los zwierząt, innych ludzi oraz panika związana z postępującymi zmianami klimatycznymi. Prowadząc kampanie dotyczące tych kwestii w sklepach i na stronach internetowych, LUSH zawsze współpracuje z aktywistami, organizacjami charytatywnymi i grupami zajmującymi się kampaniami, którzy poświęcają swoje życie na pracę nad danym zagadnieniem. Wycofanie się z niektórych platform mediów społecznościowych tego nie powstrzymało.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy LUSH wspierał wiele kampanii. Poniżej kilka przykładów.
– After Exploitation, czyli wezwanie rządu brytyjskiego do zniesienia współczesnego niewolnictwa.
– Human Society International, aby podtrzymać zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach w UE;
– Marriage for All Japan w sprawie aktywizacji równości małżeńskiej;
– Organizacja praw zwierząt Bont voor Dieren w Holandii z ich kampanią na rzecz wprowadzenia całkowitego zakazu używania futer w UE;
– Współpraca z młodą działaczką na rzecz praw zwierząt Olivią Mandle w Hiszpanii w celu zebrania podpisów pod petycją #NoesPaísparaDelfines na Change.org wzywającą do planowego zamknięcia delfinariów w całym kraju;
– Kampanie 3 lokalnych stowarzyszeń we Francji, Belgii i Luksemburgu na rzecz „dekolonizacji przestrzeni publicznej” i prośby o umieszczenie tablic wyjaśniających na pomnikach gloryfikujących osoby zaangażowane w historię kolonialną;
– Godzina zero wzywająca członków społeczeństwa do lobbowania u swoich posłów, by poparli ustawę o klimacie i ekologicznym stanie wyjątkowym. i ekologicznego pogotowia ratunkowego.
– SOS (Sumatran Orangutan Society), aby przybliżyć globalną świadomość o West Toba i wspierać społeczności w ochronie niesamowitych lasów deszczowych.
Jaki jest wpływ finansowy wycofania się firmy LUSH Globally z Facebooka, Instagrama, TikTok i Snapchata?
Określenie wpływu na biznes było do tej pory trudne, ponieważ zbiegło się ono w czasie z pandemią, a następnie wciąż trwającą inwazją na Ukrainę oraz kryzysem kosztów utrzymania. Mimo wszystko, po opuszczeniu wiodących platform mediów społecznościowych firma LUSH zgłosiła najwyższe od dwóch lat świąteczne wyniki sprzedaży detalicznej. Sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii (bez VAT) za 5 tygodni do 26 grudnia 2021 r. osiągnęła 41,8 mln GBP; wzrost o 20,0% ogółem w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku i wzrost o +2,6% w stosunku do tego samego okresu w 2019 r. Wzrost sprzedaży ze swoich 104 brytyjskich sklepów wyniósł +54,4% w porównaniu z rokiem 2020 i -9,8% w porównaniu z rokiem 2019. Sprzedaż e-commerce wyniosła -34,3% w porównaniu z rokiem 2020, ale +108,4% w porównaniu z rokiem 2019. Grupa LUSH odnotowała również zysk przed opodatkowaniem w wysokości 29 mln funtów w swoich audytowanych sprawozdaniach finansowych za rok FY22, w porównaniu do straty w wysokości 45 mln funtów w poprzednim roku.