MODA
Levi’s® startuje z kampanią poszerzającą świadomość odpowiedzialności za wpływ produkcji odzieży na środowisko
20.04.2021 Fashion Post
19 kwietnia wystartowała nowa wiosenna kampania marki Levi’s® — „Buy Better, Wear Longer”, która ma na celu obudzenie w naszej świadomości odpowiedzialności za wypływ konsumpcjonizmu i produkcji odzieży na środowisko. W kampanii biorą udział inspirujące osoby, którym nie są obojętne losy Ziemi: Jaden Smith, Xiye Bastida, Melati Wijsen, Xiuhtezcatl, Emma Chamberlain oraz Marcus Rashford odznaczony Orderem Imperium Brytyjskiego. Ta globalna kampania reklamowa łączy w sobie długotrwałe zobowiązanie marki Levi’s® do tworzenia jakościowych produktów z pasją grupy młodych ludzi, aktywistów i aktywistek działających na rzecz przyszłości naszej planety.
„Naszym celem jest, aby denim marki Levi’s® był noszony przez pokolenia, a nie przez jeden sezon. Tą kampanią chcemy zachęcić konsumentów do podejmowania bardziej świadomych decyzji w kontekście wyboru odzieży. Chcemy, aby każde ubranie było noszony dłużej, chcemy, aby ludzie kupowali odzież np. w second handach lub korzystali z punktów Tailor Store znajdujących się w naszych sklepach w celu przedłużenia życia swoich ubrań,” — mówi Jennifer Sey, Vice Prezeska marki Levi’s®. „Jesteśmy marką, która od samego początku promuje postawy pionierskie i aspiruje do wprowadzenia na rynek pomysłowych i sprzyjających środowisku rozwiązań. W tych młodych ambitnych i bezkompromisowych osobach dostrzegliśmy przywódczy potencjał do zmiany. Zmiany, która nadejdzie, jeśli będziemy ze sobą współpracować. Jesteśmy dumni, że możemy połączyć z nimi nasze siły i podjąć próbę redukcji naszego kolektywnego wpływu na planetę.”
Kampania „Buy Better, Wear Longer” to także odzwierciedlenie aktualnie podejmowanych kroków mających na celu wprowadzanie bardziej zrównoważonych praktyk w zakresie produkcji. Poprzez wprowadzanie nieszablonowych rozwiązań dotyczących zmniejszenia negatywnego wpływu na klimat, mniejszego zużycia wody, inwestowanie w materiały i technologie takie jak Cottonized Hemp i Organic Cotton czy skalowanie procesów Water<Less®, marka Levi’s® pracuje nad tym, aby zredukować zużycie zasobów naturalnych i sprawić, aby przemysł odzieżowy stał się bardziej przyjazny dla naszej planety. Przykładowo, 76% wszystkich produktów Levi Strauss & Co., 70% dolnych części garderoby Levi’s® oraz 100% kurtek Trucker Jacket jest obecnie produkowane przy użyciu technologii Water<Less® opartej na serii technik wykończeniowych i wytycznych dotyczących ponownego wykorzystywania wody. Od momentu ich wprowadzenia, dzięki nowoczesnym technologiom do tej pory oszczędziliśmy ponad 4 miliardy litrów wody, a kolejne 10 miliardów wykorzystaliśmy ponownie. Wypracowane przez nas innowacyjne procesy zostały udostępnione innym przedstawicielom przemysłu odzieżowego aby zachęcić ich do stosowania praktyk umożliwiających oszczędzanie wody.
„Zdajemy sobie sprawę, że produkcja odzieży i jej masowa konsumpcja na danym poziomie podążają drogą do niezrównoważonego rozwoju. Dane mówią tutaj same za siebie: pomiędzy rokiem 2000 a 2020, globalna konsumpcja ubrań podwoiła się. W naszych szafach znajduje się coraz więcej ciuchów, ale każdy z nich zakładamy na siebie mniejszą ilość razy. O wiele szybciej pozbywamy się odzieży z naszej garderoby, a średni okres posiadania danego produktu w szafie skrócił się ciągu ostatnich 15 lat o połowę. Dlatego właśnie wspólnie wołamy „Buy Better, Wear Longer”. Jesteśmy świadomi tego, że sami mamy jeszcze sporo do zrobienia.
„Da się odczuć różnicę w jeansach, które przeszły z tobą wiele lub w spodniach kupionych z drugiej ręki. Para spodni Levi’s® jest bardziej trwała i na dłużej zachowa swoją wartość. Inwestując w jakość i projektując z myślą o trwałej wartości, dążymy do tego, aby zapewnić naszym klientom zarówno trwałość fizyczną, jak i emocjonalną,” — mówi Paul Dillinger, VP Product Innovation.
Młodzi ludzie, którzy wzięli udział w najnowszej kampanii podzielają zaangażowanie i pasję Levi’s® w kierunku tych działań. Emma Chamberlain jest wiodącym głosem swojego pokolenia – kocha modę szczerym uczuciem, ale woli kupować odzież z drugiej ręki i daje starym ciuchom nowe życie. Jaden Smith to wieloletni przyjaciel marki, który myśli podobnie jak my. Jego zainteresowanie wodą doprowadziło do zwiększenia poziomu świadomości dotyczącego ograniczonych zasobów naszej planety. A angielski piłkarz, Marcus Rashford angażuje się w sprawy młodzieży wywodzącej się z zaniedbanych i zbyt często pomijanych społeczności.
„Świat, w którym żyjemy bezustannie zachęca nas do kupowania czegoś nowego. Jednak w ten sposób dajemy się wciągnąć w błędne koło. Cieszę się, że marka Levi’s® zmienia ten schemat sprawiając, że kupowanie używanej odzieży, a co za tym idzie — oszczędzanie zasobów, jest fajne. Niektóre z moich ulubionych par spodni było kupionych w ten sposób. Jeszcze bardziej cieszy mnie to, że Levi’s® wspiera tych wspaniałych młodych ludzi, których działalność aktywistyczna proomuje ochronę środowiska,” — mówi Jaden Smith.
Do udziału w kampanii Levi’s® zaprosił również troje aktywistów i aktywistek młodego pokolenia, którzy i które przekuwają słowa w czyny. Melati Wijsen dwudziestoletnia działaczka społeczna z Indonezji jest współzałożycielką organizacji non-profit, która w 2019 roku przeprowadziła z sukcesem kampanię mającą na celu wycofanie plastiku z Bali.
Obecnie, skupia się na umacnianiu pozycji młodzieży. Xiye Bastida, urodzona i wychowana w San Pedro Tultepec w Meksyku, mieście dotkniętym zarówno przez susze jak i powodzie, na własne oczy przekonała się co niosą za sobą zmiany klimatyczne. Wyszła na ulice, aby zawalczyć o bardziej przyjazną przyszłość naszej planety. A przedstawiciel rdzennej ludności Ameryki Północnej, aktywista klimatyczny
i artysta hip-hop Xiuhtezcatl wyprodukował utwory „What the Frack’’ czy „Speak for the Trees,” w których łączy muzykę ze sprawiedliwością środowiskową.
„Kryzys klimatyczny jest dla nas największym zagrożeniem, ale także największą okazją, aby iść do przodu,” — mówi Xiye Bastida.
Kampania reklamowa „Buy Better, Wear Longer” obejmie wszystkie platformy społecznościowe Levi’s®, aby rozprzestrzenić komunikat globalnie, z jak największym zasięgiem. Chcemy przypomnieć, że zrównoważona przyszłość to taka, w której firmy i konsumenci z całego świata jednoczą się, aby wspólnie stworzyć nowe oblicze mody. W ciągu nadchodzących tygodni podzielimy się historiami zaproszonych do współpracy aktywistów i aktywistek i będziemy nieustannie zwracać uwagę na osoby, które walczą o istotne zmiany, osoby które mają wizję bardziej inkluzywnej i przyjaznej przyszłości, zarówno dla planety jak i dla nas samych.