MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA

L’AF – moda dla duszy

12.06.2017 Paulina Kosim

L’AF – moda dla duszy

Początki L’AF sięgają 2014 roku. Wtedy Alla Scura objęła stanowisko dyrektor kreatywnej, aby dwa lata później zostać główną projektantką tej tajemniczo brzmiącej marki, której pełna nazwa to „L’Ame de Femme”, z francuskiego oznaczającą  „duszę kobiety”. Takie nazewnictwo nie jest przypadkowe, a opiera się na nim również cała filozofia marki. Dusza jest tutaj poniekąd symbolem indywidualizmu każdej z nas. W końcu wszystkie kobiety bardzo się od siebie różnią. Mają inny styl, inną osobowość, a ubrania pozwalają im to uzewnętrznić. To one kreują ich wizerunek oraz pozwalają na swobodę wyrażania siebie i właśnie ta wolność wyboru jest tak ważna podczas projektowania kolekcji L’AF. Jak mówi sama projektantka: „Myślę, że wybierając strój, odzwierciedlamy nasze wnętrze, a poprzez kolory i formy pokazujemy całemu światu kim jesteśmy oraz czego pragniemy.”

kampania wizerunkowa L’AF wiosna-lato 2017

Marka L’AF to również wielka miłość do malarstwa oraz sztuk kreatywnych, a wszystko właśnie za sprawą zainteresowań głównej projektantki – Alli Scury. Pasja do tej dziedziny pojawiła się u niej już za czasów dzieciństwa, a bardziej rozwinęła się w czasie studiów na Uniwersytecie Państwowym na Ukrainie na kierunku „Sztuka użytkowa plastyczna i dekoracyjna”. W tamtym okresie Alla zaczęła się również interesować projektowaniem ubioru. Pierwsze kroki w branży stawiała jednak jako grafik-modelarz pracując w Potis&Verso, siostrzanej marce L’AF, aby potem przejść do działu reklamy i PR. Dopiero potem przyszła pora na projektowanie ubioru. Chociaż wielu z nas taka zmiana może wydawać się niezwykle trudna, Alla Scura od zawsze kochała modę i nie brakowało jej kreatywności, więc to „przebranżowienie” było dla niej szansą na rozwój osobisty i nowe doświadczenia.

Projektantka L’AF Alla Scura

Lookbook wiosna-lato 2017

Kim w takim razie jest kobieta L’AF? Przede wszystkim jest pewna siebie oraz wie, czego chce od życia, ale kiedy potrzeba potrafi być romantyczna oraz wrażliwa. Na co dzień wybiera elegancję, nie bojąc się odważnych zestawień kolorystycznych. Gdy decyduje się na intensywne wzory, fason pozostawia stonowany i na odwrót. Kobieta L’AF zwraca uwagę na detale, a jej stylizacje są dopracowane w najmniejszych szczegółach. Już w pierwszej kolekcji z 2014 roku mogliśmy zobaczyć nieoczywiste połączenie sukienek z podkreśloną talią rodem z lat 50. oraz batikowych wzorów i energetyzujących kolorów. O swoich projektach Alla Scura mówi tak: „Staram się w swoich kolekcjach znaleźć zastosowanie dla technik (np. batik, aplikacje, filcowanie), których nauczyłam się w czasie studiów i które sprawiają, że moje projekty są użyteczne zachowując jednocześnie artystyczne cechy.”

Aneta Kręglicka w garniturze L’AF

Projektantka stara się również być na bieżąco z trendami światowej mody. Każdy sezon rozpoczyna od Premiere Vision w Paryżu, gdzie wystawiają się najwięksi dostawcy usług i tkanin w branży mody oraz ogląda większość pokazów haute couture. To właśnie tam zbiera inspiracje, w szczególności podziwiając projekty domów mody Chanel oraz Christian Dior. A jak widzi przyszłość marki L’Ame de Femme? Przede wszystkim chce ją dalej rozwijać. L’AF coraz bardziej zaznacza swoją obecność na rynku, posiada już dwa, firmowe salony (a to dopiero początek), jest obecna w 50 multibrandach oraz online na platformie eyeforfashion.pl. I wciąż chce projektować ubrania dla kobiet takich jak ona sama – silnych oraz coraz bardziej wymagających.