MODA

Które torebki z kolekcji wiosna-lato 2017 zostaną „it-bags” przyszłego sezonu? Oto nasze typy

13.10.2016 Redakcja Fashion Magazine

Które torebki z kolekcji wiosna-lato 2017 zostaną „it-bags” przyszłego sezonu? Oto nasze typy

BALENCIAGA

Nicolas Ghesquiere – dyrektor kreatywny Balenciagi w latach 1997 – 2012 – miał swoją it-bag w postaci modelu „Motorcycle” (który swoją drogą wraca teraz do łask), a Demna Gvasalia, który właśnie pokazał drugą kolekcję dla domu mody, też zaczyna już przecierać sobie szlaki w tej dziedzinie. Po ogromnym sukcesie zakupowej torby przypominającej „modele” charakterystyczne dla targowisk Europy Środkowej i Wschodniej, w kolekcji na wiosnę-lato 2017 gruziński projektant kontynuuje ten kierunek. Ogromne shoppery, pomimo zawrotnej ceny kilku tysięcy złotych, podbiły serca wielu fashionistek począwszy od Pernille Teisbaek, a na Giovannie Battaglii kończąc. W wiosennej kolekcji Balenciagi czerwono-niebieskie i białe wersje zastąpiły te utrzymane w bardziej pastelowych lub słonecznych odcieniach, pojawiła się także nowa wariacja w postaci wzorzystej, miękkiej torby z odpinaną górą – dokładnie takiej, w jakiej na (nie)sławnym Stadionie Dziesięciolecia sprzedawano komplety kołder i poduszek. Możecie się śmiać, ale, biorąc pod uwagę, że wszystko co wyjdzie spod rąk Gvasalii notuje ostatnio sukces, poważnie typujemy ten model do jednego z największych hitów przyszłego sezonu.

CHLOE

Torebki z metką Chloe były w zeszłych sezonach jednymi z tych, które totalnie zdominowały modę uliczną. Mowa oczywiście o modelach „Faye” i „Drew”, które upodobały sobie największe gwiazdy blogosfery i mody ulicznej. Absolutnie nie wróżymy im końca – wręcz przeciwnie, uważamy, że nadal będziemy oglądać je dość często. Wszystko wskazuje jednak na to, że do „armii Chloe” dołączy już lada chwila kolejny model, który dyrektor kreatywna Claire Waight Keller pokazała na minionym tygodniu mody w Paryżu. Małe torebki o fasonie „saddle bag”  z uchwytami w kształcie okręgów z pewnością podbiją serca wszystkich fashionistek i miłośniczek nietuzinkowych dodatków. Wspomnicie nasze słowa!

LOUIS VUITTON

Pomimo tego, że po zakończonym tygodniu mody, w odniesieniu do kolekcji Louis Vuitton częściej mówi się o etui na iPhone’a, który ma szansę stać się niekwestionowanym hitem sezonu (pisaliśmy o nim TUTAJ), na wybiegu francuskiej marki nie zabrakło też torebek, które spokojnie mogą pretendować do miana następnych it-bags. Szczególny sukces wróżymy złotemu modelowi pokrytemu imitacją rybich łusek i ozdobionemu czarnym monogramem francuskiego domu mody.

CELINE

Celine także ma już na swoim koncie kilka, bardzo popularnych nawet dzisiaj, it-bags, chociaż w zeszłych kilku sezonach to buty z metką francuskiej marki biły rekordy popularności i musiały znieść nagminne plagiatowanie ze strony sieciówek. Na pewno sytuacja ta nie ulegnie zmianie wraz z nadejściem wiosny – Phoebe Philo znowu pokazała bowiem całe spektrum fantastycznych modeli, które z pewnością podbiją serca wszystkich miłośniczek mody. My jednak uwagę zwróciliśmy także duże, minimalistyczne torby ozdobione złotym węzłem. To sto procent Celine w Celine, dlatego już teraz jesteśmy przekonane, że będzie to jeden z najpopularniejszych modeli przyszłego sezonu!

VALENTINO

To będzie sezon pełen skrajności. Obok toreb w rozmiarze XXL, które z pewnością spełnią oczekiwania bardziej pragmatycznych fashinistek, na wybiegach pojawiły się też ekstremalnie małe, biżuteryjne formy. Największy sukces przewidujemy tym z pierwszej solowej kolekcji Pierpaolo Piccioli dla Valentino – spodziewajcie się, że już niedługo zobaczycie je na najpopularniejszych gwiazdach mody ulicznej!

J.W. ANDERSON

Torebka „The Pierce” projektu Jonathana Andersona, o której pisaliśmy niedawno, to największy hit ostatnich miesięcy. Idąc za ciosem, jeden z najzdolniejszych kreatorów młodego pokolenia, oprócz zupełnie nowych projektów, w wiosennej-kolekcji pokazał też nowe wariacje na temat tego popularnego modelu. Okręgi, przez które przechodzi pierścień zyskują tym razem grube, złote okucia, wprowadzona została także nowa paleta kolorystyczna oscylująca wokół rdzawej pomarańczy i kolorów ziemi, które zestawiono z czernią. Jeśli miałyście nosa i zakupiłyście ten model w zeszłym sezonie, szczerze gratulujemy. Jeśli nie – naprawdę radzimy wam to rozważyć.

GUCCI

Gucci, kierowane przez „mistrza akcesoriów”, Alessandro Michele, nadal dzierży palmę pierwszeństwa jeśli chodzi o produkcję it-bags, o których marzy co druga miłośniczka mody. Sezon wiosna-lato, pomimo naprawdę poważnej konkurencji ze strony innych domów mody, z pewnością nie zachwieje pozycją włoskiej marki. Michele zaprezentował bowiem w Mediolanie całą plejadę kolorowych i pokrytych egzotycznymi wzorami torebek, w tym rozmaitych wariacji na temat kultowego już modelu „Dionysus”. Marzenie!