Nagroda Zalando Sustainability Award to wydarzenie, które ma zachęcić marki do poszukiwania alternatywnych rozwiązań w projektowaniu i produkcji oraz rozwijania przemysłu modowego w bardziej zrównoważony sposób. Wszystko w nurcie eco. 4 lutego odbyła się trzecia edycja wydarzenia pry współpracy z Copenhagen Fashion Week.
Zwycięzca trzeciej edycji Zalando Sustainability Award
Zwycięzcą trzeciej edycji została marka ISO.POETISM BY TOBIAS BIRK NIELSEN, która wyróżniała się na tle konkurencji podejściem do zrównoważonego rozwoju oraz innowacyjnymi metodami barwienia materiałów. Jury uznało, że kolekcja zaprezentowana podczas Copenhagen Fashion Week pokazała zaangażowanie marki w wykorzystywaniu recyklingu wszędzie, gdzie jest to tylko możliwe. Zwycięzca otrzyma nagrodę finansową w wysokości 20 000 euro oraz ofertę współpracy z Zalando w celu stworzenia ekskluzywnej kolekcji, opierającej się na bardziej zrównoważonych rozwiązaniach w zakresie projektowania – w tym materiałach, procesach produkcyjnych, rozwiązaniach technologicznych i identyfikowalności. Nagroda Sustainability Award nieustannie odgrywa istotną rolę w świecie mody. Kolekcja zwycięzcy zeszłorocznej edycji, Nikolaja Storma, jest już dostępna na Zalando, a kapsułowa kolekcja jego autorstwa zostanie oddana do sprzedaży jeszcze w tym roku.
Poza zwycięską marką w finale znalazły się także Fassbender i Tomorrow Denim. Zostały one docenione przez jury jako świetne przykłady marek, które inspirują i koncentrują się na zrównoważonym rozwoju na każdym etapie w ramach łańcucha dostaw, tworząc jednocześnie świetnie skrojone i imponujące kolekcje.
Kolekcje finalistów Zalando Sustainability Award zostały zaprezentowane podczas Copenhagen Fashion Week głównie w formie pokazu cyfrowego oraz w galerii sztuki współczesnej Nikolaj Kunsthal przy udziale niewielkiej liczby gości z zachowaniem dystansu społecznego i środków ostrożności wymaganych w kontekście trwającej pandemii. Można je także obejrzeć korzystając z Zalando Greenhouse, czyli cyfrowego showroomu, który pozwala konsumentom z całego świata na zapoznanie się z projektami, a także oglądanie pokazów na żywo.
W wirtualnej przestrzeni odbyły się również warsztaty „Care & Repair” z Eilie Lilja i Nikolaj Storm oraz „Styling More Sustainably” z Emilia de Poret, Ebba Kleberg von Sydow i Mona M.Ali. Ponadto Zalando Greenhouse funkcjonowało jako centrum, w którym konsumenci mogli dowiedzieć się więcej o zrównoważonym rozwoju i innowacjach w branży mody.