Znalezienie idealnego prezentu dla fashionistki nierzadko stanowi nie lada wyzwanie. Trzymająca rękę na pulsie miłośniczka mody jest na bieżąco z najnowszymi i najmodniejszymi gadżetami oraz nowinkami i w takim samym stopniu, jak doceni obdarowanie jej jedną z najgorętszych premier sezonu, zauważy, że nasz prezent jest, delikatnie mówiąc, nieco passe. Jeśli więc wolicie nie ryzykować, książki poruszające szerokie spektrum zagadnień związanych ze światem mody są idealnym rozwiązaniem. Biografie największych nazwisk, albumy prestiżowych fotografów czy kulisy branży to świetna forma relaksu, ale także źródło bezcennej wiedzy. Poza tym, ozdobne wydania mogą służyć za idealne uzupełnienie wystroju wnętrza. Zobaczcie nasze książkowe propozycje, w sam raz na święta!
Najnowszy album poświęcony włoskiemu domu mody to 326 stron niezwykle inspirujących zdjęć, unikatowych elementów z archiwum marki, a także obsesji i inspiracji samej Miucci Prady. Piękne wydawnictwo stanowi kontynuację wystawy o takiej samej nazwie, która w zeszłym roku miała miejsce w londyńskim Harrodsie. Luksusowy album odkrywa przed wszystkimi fanami włoskiego domu mody kulisy trzydziestoletniego funkcjonowania marki. Jednak oprócz przeszłości niezwykle dużo miejsca poświęca się tu teraźniejszości – na 326 stronach zamieszczono fotografie, wycinki i rysunki stanowiące element procesu twórczego Miucci Prady. Terry Richardson „Volumes 1, 2. Portraits and fashion"
Terry Richardson ma chyba tak samo dużo fanów, jak wrogów. Kontrowersyjny fotograf znany szczególnie ze swoich ociekających wulgarnym seksapilem portretów, jest jednak jednym z najbardziej znanych i cenionych nazwisk w branży. Najnowsza publikacja amerykańskiego fotografa to złożone z dwóch tomów wydawnictwo (pierwszy z nich został zatytułowany „Portaits”, drugi – „Fashion”), dokumentujące 20 lat pracy w świecie mody. Album zawiera także niepublikowane dotąd zdjęcia Richardsona oraz krótkie teksty pióra jego najbliższych przyjaciół. „Dior by Avedon"
Kiedy na stronach jednej książki spotykają się dwie legendy, jest prawie pewne, że wydawnictwo będzie nie mniej zachwycające i kultowe. Tak jest chociażby w przypadku albumu „Dior by Avedon”, który jest nie lada gratką nie tylko dla miłośników francuskiego domu mody, ale także fotografii, które na zawsze wyryły się w historii światowej mody. Wśród czarno białych zdjęć zdobiących strony książki, znajdziemy oczywiście kultową fotografię „Dovima and the elephants” z 1955 roku, a także Audrey Hepburn przemierzającą ulice Paryża oraz Twiggy tańczącą flamenco. Numer jeden na naszej liście! Alexander Vreeland „Diana Vreeland. The Modern Woman"
Wieloletnia redaktor naczelna Harper’s Bazaar, ikona stylu i osobowość, bez której moda XX wieku nie byłaby taka sama. Diana Vreeland to nazwisko kultowe, a jej życiorys, etyka pracy i styl stanowi inspirację dla kolejnych pokoleń kobiet. Książka napisana przez jej wnuczka, Alexandra, dokumentuje lata 1936-62, czyli okres, w którym Vreeland współpracowała z magazynem „Harper’s Bazaar”. To okładki i sesje, które zmieniły bieg mody, a także prywatne fotografie legendarnej redaktorki. 26 lat pracy dla amerykańskiego magazynu zostało zamknięte w obszernych rozdziałach, które otwiera 12 okładek z każdego roku. Pozycja wydawnictwa Rizzolli stanowi idealne uzupełnienie biograficznego filmu o Dianie Vreeland „The eye hast to travel”, który również gorąco polecamy! Grace Coddington „30 years of fashion at Vogue"
Książka Grace Coddington to reedycja publikacji wydanej w 2002 roku. Była modelka, legendarna stylistka i, zaraz po Annie Wintour, najważniejsza postać amerykańskiego „Vogue’a”, w ciągu swojej trwającej wiele lat kariery współpracowała już chyba z każdym – począwszy od Irvinga Penna, po Manolo Blahnika i Naomi Cambpell. Wieloletnia dyrektor kreatywna „Vogue”, ma więc w zanadrzu mnóstwo inspirujących historii, którymi może podzielić się z czytelnikami. Aleksandra Boćkowska „To nie są moje wielbłądy. O modzie w PRL"
Książka Aleksandry Boćkowskiej w żadnym wypadku nie jest kolejną sentymentalną podróżą w przeszłość i analizą polskiej mody z czasów PRL. To opowieść, której nie brak humoru i dystansu i która bardziej niż na samej modzie, skupia się na osobach, które ją tworzyły. Autorka przedstawia sylwetki osób znanych bardziej, jak na przykład Barbara Hoff, jak i nieco zapomnianych, jak chociażby Jadwiga Grabowska, dyrektorka „Mody Polskiej” w latach 1958-1968, która pomimo niesprzyjających warunków, przemycała na polski rynek paryskie tendencje i glamour. Książka Aleksandry Boćkowskiej to także nie lada gratka dla wszystkich fanów historycznej fotografii. W środku znajdziecie bowiem przepiękne, archiwalne zdjęcia.