Dior, Diorshow Mascara
Pomysł na maskarę Diorshow narodził się w 2002 roku za kulisami, a jakże, pokazu Diora! Makijażystka Pat McGrath nakładała wtedy modelkom tusz do rzęs przy pomocy… szczoteczki do zębów. Zespół odpowiedzialny za produkty do makijażu Dior zainspirował się tym rozwiązaniem i stworzył maskarę ze szczoteczką XXL, która zapewnia spektakularną objętość rzęs. To był strzał w dziesiątkę – dziś Diorshow jest ulubionym tuszem hollywoodzkich makijażystów i gwiazd, między innymi Hilary Swank i Emmy Roberts.
Pantene Pro-V
Marka Pantene narodziła się w 1947 roku w Szwajcarii – nazwa produktów do włosów pochodzi od kwasu pantotenowego, z którego otrzymywana jest prowitamina B5. W 1985 kosmetyki zostały przejęte przez Procter&Gamble – niedługo później wystartowała pierwsza z wielu legendarnych kampanii reklamowych, które przełożyły się na komercyjny sukces marki. Obecnie gama Pantene Pro-V zalicza się do 10 najpopularniejszych linii produktów do włosów na świecie.
Creme de la Mer
Według producenta, opracowanie receptury Creme De La Mer zajęło 12 lat i wiązało się z przeprowadzeniem 6 tysięcy eksperymentów. Impulsem dla doktora Maxa Huera (fizyka pracującego dla NASA) do stworzenia cudownego kremu były oparzenia, których doznał w wyniku eksplozji w laboratorium. Jak się okazało, sfermentowane algi mogą zdziałać cuda, jeśli chodzi o regenerację skóry. Po pół wieku Creme De La Mer jest synonimem luksusu i pielęgnacji z najwyższej półki.
Clinique, Dramatically Different Moisturizing Lotion
Uniwersalny, bezzapachowy i hipoalergiczny krem nawilżający DDML trafił na sklepowe półki w USA w 1968 roku. Ten i pozostałe produkty z linii „trzech kroków” Clinique szybko stały się pielęgnacyjną klasyką, gwarantującą zdrową skórę. W zeszłym formuła Dramatically Different Moisturizing Lotion została uaktualniona, a nowa wersja funkcjonuje z „+” po nazwie – po 40 latach od jego wejścia na rynek wciąż sprzedawanych jest 6,5 milion opakowań kremu rocznie.
AA Oceanic, krem półtłusty AA Cera Wrażliwa
Kolejny przykład na to, że pierwsza myśl jest najlepsza! Krem półtłusty AA był debiutanckim produktem firmy Oceanic, która wystartowała w 1982 roku. Mimo że biało-pomarańczowy słoiczek zmieniał się na przestrzeni lat, receptura kremu pozostała ta sama. Po niespełna 30 latach od jego wejścia na rynek krem półtłusty wciąż sprzedawał się w ilościach rzędu 110 tysięcy sztuk rocznie.
Guerlain, Terracotta Bronzing Powder
Terracotta niekwestionowanie rządzi już od 30 lat! Ta królowa bronzerów zapewnia skórze efekt naturalnej, delikatnej opalenizny bez śladu pomarańczowych tonów, a opakowanie, w którym się kryje, wygląda jak milion dolarów. Ciekawostka: spektakularny sukces Terracotty sprawił, że w 1988 roku na rynku pojawiła się… wersja dla mężczyzn! Dziś Terracotta to cała linia brązująca: samoopalacze, kremy opalizujące, podkłady, palety… Warto jednak pamiętać, od czego wszystko się zaczęło.
Pierwsza i trzecia część naszego zestawienia znajdziecie tutaj i tutaj.