Komiks, jako forma ekspresji artystycznej i fabularnej, definitywnie wyszedł z getta pryszczatych nastolatków wzdychających do superbohaterów w ciasnych kombinezonach i stał się pełnoprawnym elementem kultury. Moda wyjątkowo mocno kocha ten środek wyrazu, jednak traktuje go zdecydowanie częściej jako inspirację, niż metodę promocji. Annie Goetzinge, rysowniczka francuskiego pochodzenia, czy raczej „rysująca powieściopisarka” – graphic novelist, jak to ładnie ujmują Anglosasi, wydała w kwietniu nakładem NBM Publishing komiks, zatytułowany „Girl in Dior”. Opowiada on o losach Clary, dziennikarki mody, która nieoczekiwanie zostaje modelką Christiana Diora. Stylistyka komiksu zdaje się być neutralna, choć mimo niewątpliwego kunsztu rysowniczego jego autorki, mogłaby zostać nieco uwspółcześniona, tym bardziej, że obecny dyrektor kreatywny marki Raf Simons, słynie z progresywnego wzornictwa. Niemniej, dla osób, które szybko męczą się literkami, a na widok książek traktujących o historii dostają wysypki, jest to zdecydowanie ciekawa forma zapoznania się dziejami marki, która na stałe wpisała się w kroniki mody. Miejmy nadzieję, że ten kreatywny pomysł przerodzi się w prawdziwy trend, skierowany również do starszych i bardziej wyrobionych odbiorców. W końcu moda i obrazki to od zawsze doskonałe połączenie. Nie wspominając o tym, że projektanci i modelki stali się prawdziwymi superbohaterami świata autokreacji. Wyobraźcie sobie na przykład komiks o Giannim Versace – moda, dekadencja, kryminał – prawdziwa bajka dla dorosłych!