Michael Hekmat, absolwent jednej z najbardziej prestiżowych szkół projektowania w Europie, Instituto Marangoni w Mediolanie, który doświadczenie zbierał m.in. u Vivienne Westwood i Proenza&Schuler, oczarował nas w tym sezonie delikatną, kobiecą i zarazem bardzo praktyczną kolekcją. Autorem zdjęć do kampanii na wiosnę-lato 2016 jest Bartek Szmigulski, który kolejny już raz podjął współpracę z Blessus, a za piękny, złoty makijaż odpowiedzialna była Pola Dzwigała. Kolekcję zaprezentowała Eliza Kukawska z Model Plus.
Paleta kolorystyczna Blessus jest jak zwykle dość spokojna – dominują beże, czernie, zgaszone fiolety, szarości i granaty okraszone potężną ilością bieli i metalicznymi elementami. Warto zwrócić także uwagę na różnorodność materiałów, wśród których znajdziemy delikatne jedwabie, jersey i, co ciekawe, miękką bawełnę, która imituje dżins. Dzięki prostym, nieprzekombinowanych krojom kolekcja świetnie sprawdzi się na co dzień.
Blessus na wiosnę-lato 2016 zaproponowało nam dwie wersje spodni: piękne niebieskie kuloty oraz białe, wyprasowane w kant i sięgające do kostki (najmodniejsza długość w tym sezonie!). Dla fanek bardziej kobiecych fasonów Michael Hekmat zaproponował zwiewne, plisowane spódnice z wysokim stanem i cienkie, półprzezroczyste sukienki. Kolekcja znajdzie aprobatę u zwolenniczek wygodnej mody, bo jak mówi jej twórca, projektując na uwadze miał przede wszystkim funkcjonalność i potrzeby kobiet.