Po zawrotnym sukcesie pierwszych, marcowych Targów Sztuki Dostępnej wszyscy z niecierpliwością czekali na termin następnej imprezy z tego cyklu. Wreszcie jest! Druga edycja imprezy odbędzie się już 16-17 listopada 2019 roku.
Przypomnijmy: Targi Sztuki Dostępnej to jedyne w Polsce profesjonalne targi sztuki z limitem ceny. Żadne z oferowanych tu dzieł nie może kosztować więcej niż 5 tys. zł. Przystępne ceny idą w parze z wysokim poziomem artystycznym. Na targach kupić można wyłącznie sztukę współczesną – dobrą i niedrogą.
Targi Sztuki Dostępnej od początku planowane były jako impreza cykliczna, doroczna. Jednak zainteresowanie pierwszą edycją było tak ogromne, że organizatorki wydarzenia – Lena Szwed-Strużyńska i Ewa Mierzejewska – zdecydowały się podjąć wyzwanie jeszcze w tym roku kalendarzowym. Na termin wybrały połowę listopada, czyli czas, kiedy wielu potencjalnych gości wydarzenia będzie już poszukiwać prezentów gwiazdkowych.
Pierwsze Targi Sztuki Dostępnej odbyły się na początku marca w Warszawie, w budynku „BABKA do wynajęcia” (ul. Młocińska 5/7). W wydarzeniu wzięło udział 83 wystawców – galerii i artystów występujących indywidualnie. Impreza przyciągnęła ponad 3 500 odwiedzających. Skala transakcji była imponująca: organizatorki obliczyły, że w ciągu dwóch dni sprzedano w sumie około 900 dzieł sztuki! Podobnym wynikiem nie może poszczycić się żadna z dotychczas organizowanych imprez poświęconych sztuce w Polsce.
Drugie Targi Sztuki Dostępnej odbędą się w dniach 16-17 listopada, ponownie w „BABKA do wynajęcia”. Tak jak poprzednio swoją ofertę zaprezentują galerie oraz artyści indywidualni. Pokazane zostaną różne gatunki sztuki. Oprócz malarstwa i grafiki, także rzeźba, fotografia, street-art, tkanina itd. Każde dzieło sztuki będzie można kupić na miejscu i zabrać do domu; tak jak poprzednio przewidziany jest punkt darmowego, profesjonalnego pakowania zakupionych dzieł.
Ponownie ważną częścią wydarzenia będzie program edukacyjny. W specjalnie zaaranżowanej, kameralnej sali wykładowej w czasie imprezy odbywać się będą otwarte dla wszystkich gości „spotkania artystyczne”. Eksperci tłumaczyć będą podstawowe zagadnienia, pozwalające lepiej orientować się w temacie sztuki. Harmonogram spotkań zostanie podany we wrześniu. Wcześniej będzie ogłoszona pełna lista Partnerów i Patronów medialnych (trwają rozmowy, organizatorki zapraszają media i inne firmy do współpracy).
W porównaniu do pierwszej, drugą edycję wydarzenia cechować ma większy rozmach. Będzie więcej galerii, więcej artystów i więcej miejsca na ekspozycję ich prac. Na potrzeby imprezy budynek zostanie dodatkowo „rozbudowany”, dzięki temu nastąpi znaczne powiększenie przestrzeni wystawienniczej. Wydłużony zostanie także czas otwarcia targów: w sobotę od 10.00 do 19.00, a w niedzielę od 10.00 do 20.00. Impreza będzie biletowana.
Hitem marcowych Targów Sztuki Dostępnej była możliwość zakupu wartościowych grafik największej gwiazdy światowego street-artu, Banksy’ego, w niezwykle okazyjnej cenie: 5 tys. zł. Organizatorki nie zdradzają jeszcze atrakcji i niespodzianek, jakie czekać będą na gości jesienią, ale zapowiadają, że będzie to coś równie wyjątkowego.
Uwaga, trwa jeszcze proces przyjmowania zgłoszeń. Lista wystawców nie jest zamknięta. Artyści i galerie mogą przysyłać zgłoszenia po adres: biuro@targisztukidostepnej.pl. Szczegóły znajdują się na stronie www.targisztukidostepnej.pl w zakładce „Dla wystawców”