brak kategorii
Kenzo w reklamie perfum wyzwala dzikość (i śmieje się z konkurencji)
30.08.2016 Patryk Chilewicz
Zaczyna się niewinnie i… nudno. Piękna dziewczyna w pięknej kreacji siedzi na wytwornej kolacji. Widać, że jest znudzona otaczającym ją towarzystwem. W pewnym momencie przeprasza swoją sąsiadkę ze stolika, wychodzi na korytarz. I tutaj zaczyna się akcja.
Reklamę wyreżyserował Spike Jonze („Być jak John Malkovich” czy „Ona”), a za muzykę odpowiada Sam Spiegel. Utwór, który możemy usłyszeć w reklamie ma tytuł „Mutant Brain” i możecie go posłuchać na Spotify. To klip wyjątkowy w sferze dźwięku, bo przez pierwszą minutę słychać jedynie lekki szum przyjęcia. Odważne posunięcie w czasach, gdy każda firma chce przekazać więcej, głośniej i szybciej. Nie można pominąć twórcy choreografii – Ryana Heffingtona (stoi za klipem „Chandelier” SIA) oraz oczywiście głównej bohaterce – niezwykłej zawodowej tancerce Margaret Qualley, prywatnie córce Andie MacDowell.
Klip promujący „World” (pierwszy zapach duetu Carol Lim i Humberto Leo dla Kenzo) może okazać się najciekawszą reklamą tego roku. Nie dość, że Jonze, jak to ma w zwyczaju, rewelacyjnie zagrał formą wideo, to dodatkowo jest to prztyczek wymierzony konkurencji. Reklamy perfum przyzwyczaiły nas bowiem do wytworności, bogactwa i elitarności, jakie chcą nam przekazać w nich twórcy. Ich przesłanie jest proste: perfumy to produkt dla elit, a używając ich ty też możesz poczuć się przez chwilę elitarnie. Tymczasem Kenzo sprawia, że kobiety (do nich adresowany jest zapach „World”) wychodzą z roli pustego opakowania, które musi tylko ładnie pachnieć i pokazują swoją dzikość. Reżyser sprawił, że ta kobieca dzikość jest bardzo smaczna i ciekawa. Zupełnie jak tytułowy „Świat”, o którym opowiada.