Jedna z najsłynniejszych aktorek, ważny głos wśród propagatorek znaczenia wiary w siebie i aktywistka dążąca do zmiany świata na lepsze. Kate Winslet została nową ambasadorką marki L’Oréal Paris, z którą wspólnie będzie działać na rzecz praw kobiet, przekonując je „żeby nigdy nie wątpiły siebie, bo wszystkie są tego warte”.
Kate Winslet, po roli w jednym z największych hitów wszechczasów – Titanicu została zasypana przez Hollywood wieloma propozycjami. Jednak zamiast korzystania z każdej oferty, 21-letnia wtedy aktorka wybierała znaczące role, z którymi się utożsamiała, które pokazywały wielowymiarowe aspekty kobiecej natury. Kate Winslet od zawsze zwracała uwagę na to, aby „być” swoimi postaciami niż je grać. Poczynając od roli kobiety, która poddała się zabiegowi wymazywania pamięci w „Zakochany bez pamięci”, przez matkę szukającą zmiany w jej poukładanym życiu w obrazie „Małe Dzieci” po znudzoną żonę w „Drodze do Szczęścia”, rozwinęła swoje wszechstronne umiejętności i została doceniona zarówno przez krytyków jak i widzów. Stała się najczęściej nominowaną do Oscara aktorką przed trzydziestką. Swojego pierwszego Oscara otrzymała w 2008 roku za rolę w filmie „Lektor”.
Jest całkowicie oddana temu co robi i rzadko korzysta z pomocy dublerek. Ostatnio uczyła się na przykład nurkowania swobodnego do nadchodzącej roli w filmie „Avatar 2”, ponownie pracując z reżyserem Titanica, Jamesem Cameronem.
Niech przemówią kobiety
Kate Winslet pasjonuje się portretowaniem kobiet, których historie nigdy nie były opowiadane na ekranie. Przypomina kobiety, których imię przez długi czas było wymazane i przywraca należne im miejsce w historii. W swojej ostatniej roli, w filmie „Ammonite” będącym drugą pracą reżyserską Francis Lee, opowiada historię pionierskiej zbieraczki skamielin – Mary Anning. Kate Winslet gra rolę Anning, której, niesamowite odkrycia, jedne z najważniejszych w XIX wieku, zostały przywłaszczone przez mężczyzn.
Odbierając nagrody filmowe oraz te przyznane za działalność społeczną i charytatywną, aktorka wielokrotnie zwracała uwagą na siłę kobiet. Jedno z wyróżnień zadedykowała „wszystkim dziewczynom, które wątpią w siebie”, wspierając tym postawy budowania poczucia własnej wartości.
Jest mentorką, wzorem do naśladowania zarówno w życiu prywatnym jak i w branży. Nieustannie gra i produkuje. Ostatnio mocno zaangażowana jest w projekt tworzony dla stacji HBO „Mare od Easttown”.
„To trudna praca, aby dostać się do miejsca, w którym nie przepraszam za to, kim jestem, gdzie akceptuję swoje wady. Cieszę się, że mogę dołączyć do siostrzanego grona L’Oréal Paris, aby powiedzieć: potrzeba odwagi i siły, aby uwierzyć, że jesteś tego warta. Czasami możesz w ogóle nie czuć się wartościowa… Wszyscy mamy takie chwile i to właśnie czyni nas prawdziwymi ludźmi. Ale im częściej to sobie powtarzasz, im bardziej wierzysz w to, czym naprawdę jesteś, z czasem i z tą wiarą w końcu poczujesz się warta tego wszystkiego, z czym się utożsamiasz” – mówi Kate Winslet.
„Kate Winslet to prawdziwa ikona – zarówno na ekranie jak i jako głos naszej misji w L’Oréal Paris: uwierz w siebie, a następne pokolenie ani przez chwilę nie zwątpi w twoją wartość. Jej niezwykły talent do pokazywania historii kobiet i dawania głosu tym, które do tej pory go nie miały – pomaga szerzyć wartości, które przyświecają nam w L’Oréal Paris. Kate Winslet zachęca kobiety do poznania własnej wartości, świętowania własnego piękna i odwagi do pójścia własną drogą” – Delphine Viguier-Hovasse Global Brand President L’Oréal Paris.
Oddając głos, tym którzy go nie mają
Kate Winslet wyznaje zasady, które są bliskie wartościom L’Oréal Paris. Równe prawa, feminizm, różnorodność i zrównoważony rozwój to wszystko sprawy, na których naprawdę jej zależy. Wżyciu, podobnie jak w sztuce, wspiera prawa kobiet. Kiedy w czasie pandemii gwałtownie wzrosła liczba przypadków przemocy domowej, aktorka przyłączyła się do UN Women, stając się głosem globalnej kampanii Shadow Pandemic zachęcającej ludzi do reagowania w sytuacjach zagrażających kobietom. Wspierając organizację charytatywną Ovarian Cancer Action, aktywnie propaguje regularne badania, dzięki którym możliwe jest wykrycie choroby nowotworowej w jej wczesnym stadium. Jako rzeczniczka dzieci pokrzywdzonych przez los, jest założycielką Fundacji Golden Hat, której celem jest zmiana postawy wobec osób z autyzmem. Działa charytatywnie, z organizacją Cardboard Citizens, opowiada się za zmianą postrzegania osób bezdomnych poprzez różnorodne działania teatralne. Aktywność Kate Winslet na rzecz ochrony środowiska obejmują między innymi wspieranie The Word Forest Organisation, która na szeroką skalę sadzi drzewa na całym świecie, wspiera edukację i walkę o równy status społeczny kobiet w Kenii. Aktorka bierze też czynny udział w budowaniu świadomości ekologicznej: głośno namawia do zmniejszania emisji dwutlenku węgla także podczas produkcji filmowych.
Kate Winslet oficjalnie zadebiutuje w roli międzynarodowej ambasadorki L’Oréal Paris w kampanii PRÉFÉRENCE (premiera w Polsce jesienią).