MODA

Kampania reklamowa „Dior Tears”

17.12.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak

Kampania reklamowa „Dior Tears”

Po premierze kolekcji Dior w nowym Grand Egyptian Museum w Kairze zaprezentowanej obok Wielkich Piramid w Gizie, marka prezentuje pełny lookbook powstały we współpracy z Denim Tears Tremaine Emory. 

Projekt jest kontynuacją kilku ekscytujących wspólnych przedsięwzięć prowadzonych przez Kim Jonesa, w tym współpracy z Eli Russellem Linnetzem na początku tego roku w ramach kolekcji kapsułowej z odzieżą męską na wiosnę 23, a także z Shawnem Stussym, sacai, KAWS i Danielem Arshamem wcześniej.

Kolekcja zatytułowana „Dior Tears” ma być hołdem dla czarnoskórych artystów i twórców, takich jak James Baldwin i trębacz jazzowy Miles Davis, którzy byli celebrowani w Europie w latach 50., nawet gdy w Stanach Zjednoczonych szalała segregacja rasowa.

„Chcę podzielić się tym pięknym momentem w czasie, kiedy czarni pisarze, muzycy i artyści przybywali z Ameryki, uciekali z Ameryki i znajdowali pewien poziom akceptacji w niektórych europejskich miastach i mogli liczyć na szacunek dla ich sztuki”, mówi Emory.

Kolekcja czerpała inspiracje z podróży artystów i wyglądem czarnych studentów Ivy League w latach 50. „Dior Tears” jest opisana jako połączenie amerykańskiego samodziału z francuskim rzemiosłem, będąc jednocześnie mikrokosmosem Denim Tears i jego nadrzędnym dialogiem odnoszącym się do afrykańskiej diaspory. Wspólna kolekcja oddaje również hołd ruchowi na rzecz praw obywatelskich dzięki sylwetkom odzieży roboczej.

Bawełniane wianki w kształcie znaków pokoju zdobią monogramy Diora, a kolory i barwy Rasta związane z flagą panafrykańską są rozmieszczone na moherowych swetrach i szalikach. Kolegialne wpływy można znaleźć w kurtkach i koszulkach uniwersyteckich z rozmytymi opaskami „Dior Tears” i dzianinowymi kamizelkami z dekoltem w szpic przypominającymi koszulki do koszykówki. Oferując szeroką gamę kombinacji na różne okazje, klasyczne elementy krawieckie są wyposażone w subtelne detale i świadomie dobrane tkaniny, podczas gdy grafika roślin bawełny jest rozłożona na podstawowe artykuły codziennego użytku.

Prowadzony przez Emory, który założył markę w 2019 roku, Denim Tear prezentuje współpracę Dior po partnerstwach z Levi’s, Converse i Ugg.