MODA

Kampania Nenukko jesień-zima 2016

05.10.2016 Justyna Majka

Kampania Nenukko jesień-zima 2016

Kolekcja Nenukko prezentuje bardzo groźną wizję przyszłości, w której przyroda uległa całkowitej degradacji poprzez ludzką bezmyślność. Marka chce zwrócić uwagę na szkody, jakie wyrządza człowiek chcąc osiągnąć korzyści materialne oraz polityczne. Przyroda, w tym wypadku, staje na kolejnym planie zaraz za władzą i wpływami.

Z tego powodu, zdjęcia Łukasza Ziętka ukazują spustoszenie oraz świat, w którym nie ma roślin ani śladów życia. Fauna i flora zostały jedynie w postaci ostatnich szczątek. Na podłodze studia rozsypano biały pył, a scenografię stanowią spalone obrazy pokazane na tle białych, surowych ścian. Są symbolem destrukcji, zniszczenia oraz reliktu z utraconej przeszłości. Tematyka tej sesji nawiązuje do pozyskiwania drewna dzięki wycince Puszczy Białowieskiej oraz niepokojącego raportu  FAO z 2015 roku na temat stanu zalesienia Europy (State of Europe’s Forests 2015).

Twarzą kampanii została Agata Buzek – czynna działaczka na rzecz praw człowieka, aktywna wegetarianka broniącą praw zwierząt i silna osobowość regularnie angażującą się akcje społeczne. Dzięki temu jej obecność jest autentyczna i buduje taki sam wizerunek marki. Aktorka została ubrana w przeskalowane stylizacje uzupełnione udrapowanymi szalami. Sporą część kolekcji stanowią oversize’owe kurtki z kapturem z licznymi kieszeniami, spodnie z zakładkami przy kieszeniach, koszule oraz klasyczne płaszcze. Warto zaznaczyć, że w poprzedniej kampanii wzięła udział wokalistka – Reni Jusis, która także jest znana ze swojego ekologicznego stylu życia.

Wśród kolorów dominują szarości, złamane zielenie, brązy oraz beże, gdzieniegdzie przełamane błękitem, granatem, pasiastymi wzorami oraz kratą. Marka użyła tkanin takich jak drelich, dzianiny swetrowe oraz popelina. Kolekcja jest bardzo oszczędna i stonowana, nie ma w niej wielu dekoracyjnych elementów oraz zabiegów krawieckich. Nenukko stanowczo stawia na użytkowy oraz funkcjonalny charakter kolekcji.