Stanowisko dyrektora kreatywnego Diora, opuszczone w październiku przez Rafa Simonsa nadal nie zostało obsadzone. Jeśli wierzyć coraz głośniejszym doniesieniom, francuska marka jest już po zaawansowanych rozmowach z Marią Grazią Chiuri – połową duetu kreatywnego Valentino. Początkowo mówiło się, że Włoszka ma zadebiutować na nowym stanowisku wraz z lipcowym pokazem kolekcji couture, jednak wszystko wskazuje na to, że i za tę linię nadal odpowiedzialny będzie duet Serge Ruffieux i Lucie Meier.
W międzyczasie francuski dom mody podzielił się ze światem swoją najnowszą kampanią na jesień-zimę 2016. Do najnowszej sesji wizerunkowej, promującej projekty Ruffieux i Meier, zaangażowano dwa wielkie nazwiska branży reprezentujące jednocześnie dwa pokolenia. Gwiazdą kampanii została bowiem Australijka, Julia Nobis – jedna z najbardziej rozchwytywanych obecnie modelek na świecie. Dynamiczne fotografie są z kolei dziełem Stevena Meisela – tego człowieka nie trzeba chyba nikomu przedstawiać.
Nobis pozuje przed obiektywem legendy ubrana w panterkowe płaszcze, falbaniaste bluzki i ołówkowe spódnice, które mogliśmy podziwiać na paryskim wybiegu w marcu tego roku. Kluczowy jest tu także zoom na dodatki – awangardowe czółenka i torebki w stylu retro, które występują praktycznie na każdym zdjęciu.
Pomimo zastosowanej dynamiki, mamy jednak wrażenie, że nowa kampania Diora jest dość zachowawcza i zdecydowanie bardziej przypadały nam do gustu sesje wizerunkowe pod batutą kreatywną Simonsa. Francuski dom mody stoi jednak w obliczu wielkich zmian, czekamy więc z niecierpliwością na to, co w zanadrzu trzyma dla niego najbliższa przyszłość.