MODA

Jonathan Anderson przedstawia siłę prostoty w męskiej kolekcji LOEWE na sezon SS23

17.01.2023 Katarzyna Tilda Frąckowiak

Jonathan Anderson przedstawia siłę prostoty w męskiej kolekcji LOEWE na sezon SS23

Jonathan Anderson jest zwolennikiem niszowych odniesień. Jego pokaz mody odzieży męskiej łączy z technologią, a kampania kolekcji LOEWE SS23 dokładniej zbadała, w jaki sposób jesteśmy częścią szerszego obrazu. Kolekcja odzieży damskiej SS23 postawiła na iluzje i 8-bitową grafikę, a teraz kampania SS23 dla mężczyzn nakręcona przez Davida Simsa jest tutaj, abyśmy poczuli się introspektywnie.

Inspirowane twórczością brytyjskiego malarza martwej natury i portretu Williama Nicholsona (1872-1949) oraz twórczością amerykańskiego fotografa George’a Platta Lynesa (1907-1955), wszystkie jednocześnie nie są tym, czym się wydaje. Zamiłowanie Andersona do działalności wywrotowej przejawia się w przekręcaniu takich odniesień do przeszłości; muzy Josh O’Connor i Stéphane Bak są tak samo integralną częścią kampanii, jak same produkty. Chociażby ich pozy, które nadają najnowszej kolekcji Anderson wzruszającą wrażliwość.

Kampanię cechuje pewnego rodzaju lekceważenie — O’Connor trzyma antyczne srebrne kandelabry, co sugeruje, że nosił je cały dzień w swojej torbie na zakupy LOEWE, a teraz siedzi i kontempluje. Podobnie Bak leży na łóżku obok swojej torby Puzzle, nawiązując do erotyzmu Lynesa, przedstawiając pojęcie podglądactwa.

Dyrektor kreatywny LOEWE wskazuje na potęgę prostoty i nastrój zadumy. Mówiąc prościej, kampania „zaprasza widza do wejścia w jego myśli, zagłębiając się poza sferę fizyczną w sferę psychologiczną”.