MODA
Jaki jest duch modelu 501? Marka Levi’s odpowiada kampanią na 149 lat istnienia kultowego modelu
20.05.2022 Fashion Post
Dokładnie dzisiaj, 20 maja, obchodzimy dzień Levi’sów 501! Aby uczcić 149 lat istnienia kultowego modelu, marka Levi’s nawiązała współpracę z pięcioma wizjonerami, których historie idealnie obrazują ducha modelu 501. W kampanii bohaterowie składają hołd ikonie jeansu, która nigdy nie wychodzi z mody.
Bohaterowie kampanii na cześć spodni Levi’s 501
Levi’s przedstawia pięć inspirujących osób, z których każda jest autentyczna i kocha to, co robi, Z okazji 149 urodzin modelu w kampanii wzięła udział aktorka Barbie Ferreira znana z serialu Euphoria, projektant, artysta i członek-założyciel legendarnej grupy A$AP Mob – A$AP Nast, modelka Hailey Bieber, DJ- ka, producentka i ikona kultury Peggy Gou oraz sportowiec, gwiazda angielskiego footballu i działacz na rzecz dzieci, Marcus Rashford. Kampania, to osobiste rozmowy bohaterów dotyczące momentów, które (podobnie jak w przypadku modelu 501) na zawsze zmieniły ich własną drogę.
Dla marki Levi’s taki właśnie przełomowy moment nastąpił w maju 1873 roku, kiedy firma Levi Strauss & Co. oficjalnie otrzymała patent na miedziane nity do swoich jeansowych roboczych kombinezonów. Był to początek do powstania kilka lat później oryginalnego modelu Levi’s 501. Rozporek na guziki, prosta nogawka, czerwona wszywka to elementy bazowe i ponadczasowe modelu Levi’s 501, który ciągle delikatnie dopasowuje się do trendów., a z początku był odzieżą roboczą. W XX wieku stał się obowiązkowym elementem każdej szafy damskiej i męskiej. W tym roku, nawiązując do komfortu zaczerpniętego ze stylu późnych lat 90-ch, powstał nowy model Levi’s 501, 90s oraz Levi’s 501 ‚90s Shorts. Luźniejszy krój w biodrach i w nogawkach, doskonale oddaje klimat tamtych lat.