Jakiś czas temu francuski dom mody Dior podjął współpracę z Travisem Scottem. Raper zaprojektował całą linię odzieży męskiej na sezon wiosna-lato. Czy po tragedii, jaka wydarzyła się na festiwalu Astroworld, Dior da sobie radę?
Modowy gigant Dior postanowił, że całą nadchodząca wiosenno-letnią kolekcję odzieży męskiej zaprojektuje Travis Scott. Uważano, że współpraca z raperem będzie sprzedażowym hitem. Jednak po tragedii, jaka wydarzyła się na festiwalu Astroworld, eksperci twierdzą, że francuski dom mody stoi w obliczu bezprecedensowego koszmaru biznesowego. To apokaliptyczny zwrot marketingowy dla tej marki, mówi Eric Schiffer, prezes Reputation Management Consultants.
Jesteśmy bardzo zaniepokojeni, powiedział pracownik Diora. Linia Cactus Jack Dior jest prawie odszyta i prawdopodobnie zostanie wysłana do sklepów na początku stycznia. Jeśli chodzi o łańcuch dostaw, towary te muszą być cięte z sześciomiesięcznym wyprzedzeniem, powiedział David Loranger, adiunkt marketingu mody i merchandisingu na Uniwersytecie Sacred Heart, który długo pracował w handlu luksusowym. Dodał, że prawdopodobnie wszystkie materiały promocyjne są już gotowe.
Dior nie jest jedyną firmą, która boryka się z podobnymi problemami. Jest to jednak na mniejszą skalę. Nike na przykład już dawno podjął współpracę z Travisem Scottem i sobie ją chwali. Jak będą się sprzedawały produkty po tragedii na festiwalu Astroworld? Nie wiadomo.
Jeśli kolekcja jest już gotowa i jest za późno, by ją wstrzymać, proponowałbym Diorowi, aby znaczną część z jej sprzedaży przekazać na fundację ofiar festiwalu Astroworld, powiedział weteran marketingu muzycznego, który poprosił o anonimowość. Ale czy naprawdę warto promować linię ubrań Travisa Scotta w ciągu najbliższych trzech miesięcy? Marka zostanie zniszczona, media będą ją otaczały. Będzie potrzebne zarządzanie kryzysowe oraz kontrola szkód, dodał.
Dior podjął także stałą współpracę z innym celebrytą, którego reputacja została nadszarpnięta. Chodzi oczywiście o Johnnego Deppa. Francuski dom mody po skierowanych przeciwko aktorowi oskarżeniach o przemoc domową, nigdy nie wycofał swojej linii wody kolońskiej Sauvage.
Jeśli natomiast chodzi o samego Travisa Scotta, eksperci twierdzą, że niezależnie od tego, jakie okażą się fakty na temat świadomości lub winy artysty, będzie miał trudności z nawiązaniem jakiejkolwiek nowej współpracy z jakąkolwiek marką. Nowe rekomendacje produktów? Nie ma szans, mówi ekspert od marketingu muzycznego.