FASHION AT HOME
Jak sprawić, by Twój dom był jak żywcem wyciągnięty z filmu Wesa Andersona
15.12.2021 Katarzyna Tilda Frąckowiak
Kto nie chciałby żyć w świecie Wesa Andersona? Pełnym pastelowych kolorów i symetrii. Dzięki filmom fabularnym, które ukazały się na przestrzeni dwóch ostatnich dekad, reżyser sprawił, że mogliśmy odetchnąć od nudnej rzeczywistości. Umówmy się, niczego bardziej w ostatnim czasie nie potrzebowaliśmy, jak wytchnienia od świata, w którym żyjemy.
Wśród osób odpowiedzialnych za czarujący styl wizualny filmu jest dekoratorka planu Rena DeAngelo, znana z pracy nad stylowymi elementami. Paryż w The French Dispatch nie był stereotypowo romantycznym Paryżem z pocztówki, ale mimo to staraliśmy się, by w filmie był piękny, mówi. Kiedy ona i jej zespół przybyli do francuskiej stolicy, przeszukali rekwizytornie i pchle targi w poszukiwaniu rzeczy, które wydawały się autentyczne. Kiedy dotarli do Angoulême, gdzie kręcono większość zdjęć, znaleźli likwidatora majątku z magazynem pełnym antyków. Udało mi się znaleźć wiele rzeczy. Inne powstały natomiast od zera, dodaje. Jestem bardzo dumna z tego, jak to wszystko się potoczyło.
Rena DeAngelo radzi, jak sprawić, by dom wyglądał jak żywcem wyjęty z filmu Wesa Andersona.
Od galopujących zebr w sypialni Margot Tenenbaum po żywe wzory wewnątrz Darjeeling Limited. Wes Anderson jest znany z zamiłowania do ekscentrycznych tapet ściennych. W The French Dispatch najbardziej uderzający projekt znajduje się w łazience, w której Lucinda Krementz spotyka Zeffirelli. Tapeta w odważnym, niemal kubistycznym motywie kwiatowym. Znaleźliśmy tę tapetę na miejscu, mówi DeAngelo. Znaleźliśmy nawet dodatkowe rolki tapety w budynku, który został postawiony w latach 60. Inne tapety zostały kupione u Hannah’s Treasures, dostawcy tapet vintage, która zajmuje się pozyskiwaniem przyciągających wzrok rolek drukowanych w latach 30. i 70. XX wieku.
Za każdym razem, kupowałam meble i pokazywałam Wesowi coś, co miało nogę od stołu, a on mówił:„ Podoba mi się to”, śmieje się DeAngelo. Więc zrobiliśmy charakterystyczne biurka, dodaje. Spiralne detale pojawiają się również gdzie indziej, np. na krześle elektrycznym, do którego na krótko przypina się Moses Rosenthaler z Benicio del Toro. Wes powiedział: „Czy nie byłoby wspaniale, gdybyśmy mieli takie krzesło elektryczne?”.
Na biurku Arthura Howitzera Jr, redaktora „The French Dispatch”, granego przez Billa Murraya, stała zielona lampa. Ten odcień zieleni jest charakterystyczny dla Wesa, kontynuuje DeAngelo. Za każdym razem, gdy widziałam coś w tym odcieniu, kupowałam to. Kupowałam także każdą fajną lampę, jaką znalazłam. Nigdy nie możesz mieć ich za dużo, dodaje.
Jak sprawić, by Twój dom wyglądał jak żywcem wyjęty z filmu Wesa Andersona? Wystarczy, że znajdziesz stary stół i przerobisz jego blat za pomocą Formica, sugeruje DeAngelo. Marka ma teraz wiele produktów w klasycznych kolorach z lat 50. i 60., ponieważ ludzie je uwielbiają.