brak kategorii

Jak „być Sacrum”

11.05.2015 Redakcja Fashion Magazine

Jak „być Sacrum”

O pracy w duecie
Poznałyśmy sie w wieku 16 lat (2010 rok) na początku szkoły licealnej. Bardzo szybko sie ze sobą zżyłyśmy i odkryłyśmy, że mamy dużo wspólnych zainteresowań. Uznałyśmy, że tworzyłybyśmy świetny duet, bo mamy podobną stylistykę, świetnie się uzupełniamy i bardzo dobrze dogadujemy.

Dlaczego akurat Londyn
Do Londynu przeprowadziłyśmy się 2 lata temu, aby studiować projektowanie mody i wykroju na jednej z bardziej prestiżowych szkół modowych na świecie (UAL). Londyn zawsze n­­am się podobał, uważałyśmy też, że podróże kształcą i taki wyjazd dużo pomoże  – nie tylko w rozwoju firmy, ale samych siebie. Jednak łączenie pracy ze studiami okazało się bardzo trudne, dlatego w ostatnim czasie było o nas cicho. Docelowo obie chcemy projektować w Warszawie, ponieważ jest to nasze miasto rodzinne i czujemy się z nim bardzo zżyte.  Jednocześnie planujemy się skupić na sprzedaży poza Polską, co z pewnością zajmie dużo czasu.

Krótka historia marki
Dokładnie 11 listopada 2011 roku założyłyśmy markę Sacrum. Niedługo po tym, bo już w maju udało nam się wygrać internetowy konkurs  pt. „Dive In to Fashion”. Nagrodą  była możliwość zaprezentowania pierwszej kolekcji na sezon jesień-zima 2012. To był dobry start, bo wiele osób zaczęło nas zapamiętywać.  Pół roku później zaprezentowałyśmy następną kolekcję  na sezon wiosna-lato 2012, przygotowując już pokaz autorski pod patronatem magazynu „VICE Polska”. Pokaz zorganizowaliśmy podczas „after Party” Fashion Philosophy Fashion Week Poland w ekskluzywnych wnętrzach Domu Towarzystwa Kredytowego w Łodzi. Następne kolekcje wypuszczałyśmy już w internecie, bo zaczął się czas studiów. Musiałyśmy się skupić na szyciu ubrań, ale już na zaliczenie.  Przez następne półtora roku, jak już wspomniałyśmy, zrobiło się o nas cicho, bo Londyn w zupełności nas pochłonął. Teraz kończymy kurs i postanowiłyśmy wypuścić kolekcję „Resort” na nadchodzący sezon wiosna-lato. Docelowo zamierzamy wrócić do Polski i otworzyć pierwszy butik, zająć się projektowaniem dużo większych kolekcji i rozbudowaniem marki nie tylko w Polsce.

Charakterystyka stylu
Styl Sacrum jest bardzo kobiecy, odważny i seksowny. Zależy nam, aby klientki właśnie tak czuły się w ubraniach naszej marki. Najczęściej wykorzystujemy w projektach kolor czarny, ponieważ jest elegancki i ma w sobie dużo klasy – a taka jest właśnie kobieta Sacrum.

O materiałach
Staramy się, aby projekty były jak najbardziej szykowne oraz komfortowe. W naszych kolekcjach można znaleźć dużo odkrywających i  zwiewnych szyfonów i elastycznych materiałów (wiskoza). W ostatniej kolekcji (widocznej na zdjęciach) wykorzystałyśmy obecnie bardzo modny neopren. Do ubrań wierzchnich zazwyczaj używałyśmy eleganckiego kaszmiru. Będąc w Londynie bardzo często znajdujemy ciekawe materiały z pięknymi nadrukami lub niezwykłymi teksturami. Dlatego na pewno będziemy tutaj wracać w celu nabycia materiałów.

Klientki
Nasze klientki to kobiety w wieku od 20 do 30 lat. Chcemy trafiać do młodszych, ponieważ są nadzieją rozwoju mody, a także świetną reklamą. Dzisiaj w dużej mierze to właśnie młodzież wyznacza trendy – pokazuje, w czym warto wyjść na ulicę. Sacrum to marka, która ma bardzo charakterystyczny styl, dlatego jak ktoś ją lubi to zawsze wraca po więcej. Dziewczyny, które noszą nasze projekty często mówią, że „są Sacrum”.

Jak się przebić w Londynie
Prawdę mówiąc jesteśmy dopiero w początkowym stadium marki i przed nami wiele lat pracy, dlatego ciężko udzielać rad. Jesteśmy obie bardzo młode – mamy po 20 lat – i  w trakcie studiów.  Na pewno trzeba być bardzo pewnym siebie, trzymać się swojego stylu. Możemy  też poradzić, aby wyjechać do takich miejsc jak Londyn, które są „siedzibą mody”, uczyć się jak najwięcej, iść na staże  do zagranicznych projektantów, bo tam pod wypływem stresu można nauczyć się najwięcej i regularnie podglądać, jak to wszystko wygląda od wewnątrz.

Więcej informacji na Facebookustronie.

Stefania Włostowska i Veronika Pawlak