brak kategorii

Inwazja Szekspira na dom towarowy

30.06.2016 Patryk Chilewicz

Inwazja Szekspira na dom towarowy

Selfridges to sieć czterech dużych, brytyjskich domów handlowych oferujących całą gamę produktów – od ubrań, przez dodatki, przedmioty domowe, artykuły spożywcze czy prezenty. Luksusowa marka ma historię sięgającą początku XX wieku i z chęcią podkreśla nie tylko swoje, lecz przede wszystkim brytyjskie korzenie.

Najnowszym tego przykładem jest seria gablot, jakie dom towarowy zaprezentował swoim klientom. Prócz oczywistych manekinów znajdziemy na nich cytaty ze sztuk Williama Szekspira, co jest częścią akcji „Shakespeare Refashioned” mającej przybliżyć mistrza dramatu za pomocą modowych odniesień. Wszystko oczywiście na miarę XXI wieku, więc zamiast XVI-wiecznych malowideł dostajemy nowoczesne, estetyczne i bardzo modowe witryny. – Szekspir jest częścią struktury współczesnego świata. Wciąż poruszamy się wokół jego słów, obrazów i historii, nawet jeśli nie jesteśmy tego świadomi – przekonuje Linda Hewston, dyrektor kreatywna w Selfridges.

Domy mody Christopher Kane, Alexander McQueen, Maison Margiela, Craig Green, Rick Owens i Simone Rocha zaoferowały pomoc w stworzeniu najważniejszej witryny sklepu, a więc tej na Oxfrod Street. Ze współpracy powstały też elementy strojów i dodatki inspirowane twórczością dramaturga, które oczywiście można kupić w sklepach.

To nie koniec – latem mają odbywać się również koncerty mające związek z jego sztukami oraz warsztaty teatralne. Wszystko będzie odnosiło się do mistrza, lecz w nowoczesny i przystępny dla przeciętnych odbiorców sposób. Cała akcja potrwa do połowy października i jest podzielona – zupełnie jak dramaty – na akty.

Pozostaje sobie tylko zadać pytanie: być albo nie być… modnym?