Care for beauty, care for health – w myśl tych słów powstała inicjatywa Artego Stylista Zdrowia, która określa nową rolę fryzjerów i pokazuje jak istotna jest uważność, otwartość i umiejętność rozmowy w profilaktyce czerniaka.
„Podjęliśmy się połączenia możliwości fryzjerów z wiedzą na temat profilaktyki, w celu zwiększenia świadomości roli fryzjera w dzisiejszym świecie.” – mówi Dorota Sielużycka, Brand Manager Artego.
Ruch zainspirowała historia jednej z klientek Artego, Anny, u której fryzjer zauważył nietypową zmianę skórną z tyłu głowy. Dzięki uważności fryzjera oraz umiejętności powiedzenia o zmianie klientce, możliwe było rozpoznanie choroby i rozpoczęcie leczenia. Wizyta w salonie w realny sposób wpłynęła na dalsze życie Ani. Artego pragnie stworzyć nowy trend w branży beauty, a także zaangażować do projektu nie tylko własne salony oraz fryzjerów, ale również innych stylistów.
2 października 2022 roku w Cukrowni Żnin odbył się event wprowadzający ideę Stylista zdrowia – Care for beauty, care for health, a połowa dochodu ze sprzedaży biletów została przekazana Fundacji Rak’n’Roll. Fryzjerzy biorący udział w wydarzeniu dowiedzą się, jak dołączyć do akcji, a także otrzymają specjalny certyfikat poświadczający nowe kompetencje.
„Podczas szkoleń, kiedy mam styczność z fryzjerami, przez odpowiedni przekaz, jesteśmy w stanie rozpowszechnić ten trend na całą Polskę”. mówi Wojtek Zieliński, Dyrektor Artystyczny Artego.
W jaki sposób stylista może pomóc?
Poprzez obserwację skóry, zwrócenie uwagi klientki na zmianę i zachęcenie do wizyty u dermatologa. Te trzy proste kroki mają wielką moc w trosce o zdrowie. Bardzo ważna jest edukacja osób pracujących z ciałem, tak naprawdę nie tylko fryzjerów: Niezwykle istotna jest stała edukacja, zarówno społeczeństwa, jak i środowiska medycznego, przede wszystkim dermatologów, chirurgów onkologów, a także lekarzy rodzinnych, którzy często jako pierwsi konsultują pacjentów zgłaszających się z podejrzanymi znamionami. Szczególnie warto zwrócić też uwagę na zawody, których przedstawiciele pracują bezpośrednio z ciałem pacjenta. Mam tu na myśli fizjoterapeutów i masażystów oraz właśnie fryzjerów czy kosmetyczki, którzy mają szansę zauważyć niepokojące zmiany, np. na skórze głowy czy plecach, i zasugerować wizytę u specjalisty. Najlepiej, aby budowanie właściwych postaw i zdrowych nawyków w tym obszarze rozpoczynało się już na etapie szkolnym, wśród dzieci i młodzieży, jednak nigdy nie jest za późno, aby zacząć dbać o zdrowie swoje i otoczenia – mówi prof. dr hab. n. med. Piotr Rutkowski, Przewodniczący Rady Naukowej Akademii Czerniaka.
Hasłem Artego jest Care for beauty. Pielęgnacja w rozumieniu włoskiej marki ma na celu opiekę oraz troskę o głowy klientów, co rozpoczyna się już w procesie tworzenia kosmetyków. Połączenie naturalnych składników, bogatej oferty i znakomicie wyszkolonych ekspertów sprawia, że możemy mieć pewność – i spokojną głowę – że jesteśmy w najlepszych rękach. Marka dostrzega, jak zmienia się rola fryzjera na przestrzeni lat.