„Promowanie tego niezwykłego projektu to dla mnie wielki zaszczyt. Uważam, że pomysł stworzenia kolekcji inspirowanej historią sztuki i mody jest rewelacyjny. Zwłaszcza, że kolekcja wykonana jest z innowacyjnych i zrównoważonych materiałów, które są przyszłością mody” – mówi Julia Restoin Roitfeld. Znana ze swojego wyrazistego personalnego stylu, Julia jest uosobieniem swobody, ekologii i nowoczesności w modzie.
Podczas opracowania kolekcji Conscious Exclusive zespół projektantów H&M ściśle współpracował z pracownikami muzeum, czerpiąc inspirację z bogatych zbiorów obrazujących modę na przestrzeni stuleci, a także z prac takich artystów jak Gutave Moreau. Efektem jest linia wytwornych, nowoczesnych ubrań urzekających wdziękiem i estetyką historycznego dziedzictwa.
„W tej kolekcji wynosimy ideę zrównoważonego rozwoju na nowy poziom. Zastosowaliśmy nowe materiały, takie jak koraliki i cyrkonie ze szkła pochodzącego z recyclingu czy Denimite – materiał wykonany ze znoszonego, poddanego recyclingowi denimu, i stworzyliśmy współczesne modele przesiąknięte wyrafinowanym czarem – mówi Ann-Sophie Johansson, Dyrektor Kreatywna H&M.
H&M będzie wyłącznym sponsorem tej wystawy, na której znajdą się wybrane modele z archiwum H&M, a wśród nich jedna sylwetka pochodząca z pierwszej współpracy designerskiej H&M z Karlem Lagerfeldem w 2004 roku i jedna sylwetka z kolekcji Conscious Exclusive.
Cała kolekcja obejmująca ubrania i akcesoria dla kobiet będzie dostępna od 7 kwietnia w prawie 180 sklepach na świecie oraz online. Czekamy z niecierpliwością.